لاریجان: اتکا به تولید داخل اولویت اول دولت باشد

آغاز حفاری مکانیزه متروی قم

راه‌اندازی آزمایشی طولانی‌ترین خط مترو

تست سرد بخش جنوبی خط 3 متروی تهران، از چهار راه ولیعصر تا بزرگراه آزادگان به طول 12 کیلومتر انجام شد.
کد خبر: ۵۹۲۹۸۰
راه‌اندازی آزمایشی طولانی‌ترین خط مترو

مدیرعامل شرکت راه آهن شهر تهران و حومه در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر گفت: با راه اندازی نیمه جنوبی خط 3 مترو تهران، ساکنان محله های اسماعیل آباد، عبدل آباد، نعمت آباد ، جوادیه ، منیریه و دیگر ساکنان در این مسیر می توانند از این شبکه ریلی برای رسیدن به مرکز و شمال شهر استفاده کنند.

درویش افزود: نیمه جنوبی خط 3 متروی تهران با 10 ایستگاه ، از پرترددترین نقاط تهران از جمله چهارراه ولیعصر و راه آهن عبور می کند و با راه اندازی این خط نزدیک به یک و نیم میلیون مسافر بر ظرفیت مسافرگیری مترو افزود می شود.

وی با بیان اینکه، پیش از این نیز 7 کیلومتر از این خط حدفاصل چهار راه ولیعصر تا ایستگاه شهید بهشتی راه اندازی شده بود، گفت: با اتمام ساخت نیمه جنوبی و با تامین اعتبار بقیه طرح، طولانی ترین خط متروی خاورمیانه به طول 37 کیلومتر از ایستگاه شهید بهشتی تا ازگل کلید می خورد.

درویش افزود: برای بخش جنوبی 1700 هزار متر مکعب خاکبرداری انجام شده ، 55 هزار تن میلگرد مصرف شده و 500 هزار متر مکعب یعنی 12 برابر برج میلاد بتن ریخته شده و 24 کیلومتر ریل گذاری شده است.

وی گفت: در حال حاضر نصب علائم و تجهیزات فنی باقی مانده است که امیدواریم در مهر امسال این بخش از مترو به بهره برداری برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها