لاریجان: اتکا به تولید داخل اولویت اول دولت باشد

آغاز حفاری مکانیزه متروی قم

حفاری مکانیزه خط یک متروی قم با دستگاه حفار تی بی ام امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
کد خبر: ۵۹۲۵۷۱
آغاز حفاری مکانیزه متروی قم

به گزارش واحد مرکزی خبر، خط  یک  متروی  قم 14.5  کیلومتر  طول دارد که از مسجد مقدس جمکران آغاز  می‌شود  و  تا شهرک کامکار در ابتدای جاده ساوه ادامه می‌یابد.

حفاری غیر مکانیزه تونل خط یک متروی قم از 2 سال قبل آغاز و تاکنون بیش از یک کیلومتر آن حفاری شده است.

به گفته دلبری شهردار قم 14 ایستگاه در مسیر خط یک متروی قم طراحی شده و بر اساس زمان بندی قرار است این طرح در 6 سال با بیش از هزار میلیارد تومان هزینه به اتمام برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ساخت مترو را برای آینده مهم و ضروری دانست و گفت: با توجه به گره‌های ترافیکی فراوان در شهر قم ایجاد خطوط دیگر مترو هم باید در دستور کار قرار گیرد.

لاریجانی شهر قم را شهری بین‌المللی خواند و افزود: با توجه  به  عقب  ماندگی  فراوان  قم  در زمینه‌های عمرانی، مسوولان باید برای جبران این عقب ماندگی‌ها و رساندن آن به شهری درتراز بین‌المللی بیش از پیش تلاش کنند.

وی با اشاره به شرایط تورم و بیکاری در کشور، اولویت اول دولت را اتکا به تولید داخل و بالا بردن توان ملی بیان کرد و گفت : در این طرح قم می‌تواند شهری نمونه و برتر با توجه  به ویژگی‌های تولیدی و صنعتی خود باشد.

لاریجانی  درخصوص  تامین بودجه متروی قم هم افزود: برای تامین  بودجه این  طرح  عظیم  باید مبالغی در بودجه سالانه دولت در نظر گرفته شود  ضمن  آنکه  باید  از  منابع  مردمی  هم  در  آن استفاده شود.

وی با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، حرکت جهادی را یادگاری از آنان را ذکر کرد و گفت: باید با شناخت راه آنان در جهت حل مشکلات کشور و با روحیه جهادی گام برداریم.

امروز همچنین ساخت تقاطع غیر همسطح بلوار عمار یاسر و بلوار  15 خرداد  قم آغاز شد.

این طرح قرار است در 18 ماه با 60 میلیون تومان اعتبار اجرا شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها