jamejamsara
سرا پیشخوان سرا کد خبر: ۵۹۲۵۵۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۲  |  ۱۱:۵۸

پیروی از رژیم غذایی مناسب می‌تواند به افراد برای داشتن موی نرم و درخشان، و همچنین تقویت و رشد بهتر آن کمک کند.

برای داشتن مویی سالم، براق و زیبا می‌توانید از مواد غذایی طبیعی و مغذی در رژیم غذایی خود استفاده کنید که در اولین قدم به شما توصیه می‌کنیم که سشوار، اتو مو و دیگر وسایلی که جز صدمه وارد کردن به مو خاصیت دیگری ندارند را کنار بگذارید.

 

نرمی را لمس کنید
* تمشک، توت سیاه، گیلاس و انار را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
رادیکال‌های آزاد ناشی از نورخورشید، آلودگی هوا و استفاده مداوم از سشوار، همه و همه موجب خشک شدن هر چه بیشتر مو می‌شوند. بهترین محافظ در برابر این موارد، آنتی اکسیدانی به نام پلی فنل است که در میوه‌های به شدت رنگی یافت می‌شود.
هیچ دارو و دستور غذایی در این زمینه وجود ندارد، به همین دلیل برای نگه داشتن موهای ابریشمی خود در پنج وعده غذایی تا می‌توانید میوه‌های ذکر شده و سبزیجات را بگنجانید و ویتامین A موجود در هویج و سیب زمینی را نیز فراموش نکنید.

 

رشد بهتر مو‌ها
* تا می‌توانید فلفل قرمز، توت فرنگی، پرتقال و گریپ فروت بخورید.
آیا رشد موهای شما کم است؟ ما در مورد رشد یک سانتی متری مو در هر ماه صحبت می‌کنیم. جالب است بدانید که اگر سطح ویتامین C بدن شما کمتر از ۷۵ میلی گرم باشد، این میزان رشد مو می‌تواند کمتر هم باشد. بدن با استفاده از ویتامین C، شروع به ساخت کلاژن مورد نیاز برای تولید سلول‌های جدید مو می‌کند. به همین منظور به شما توصیه می‌کنیم که در هر هفته حتما حداقل حدود نصف فنجان فلفل قرمز، یک لیوان توت فرنگی، یک پرتقال متوسط و یک گریپ فروت نصفه را مصرف کنید.

 

شکستگی کمتر مو‌ها
* تخم مرغ و ماهی دو اصل مهم در حفظ حالت مو.
بیوتین یا‌‌ همان ویتامین B۷ از حالت شکنندگی مو‌ها جلوگیری می‌کند. هیچ تحقیق رسمی در این زمینه وجود ندارد اما پزشکان مشاهده کرده‌اند، بیمارانی که سطح ویتامین B۷ در بدن آن‌ها پایین است موهای آن‌ها بیشتر در معرض شکسته شدن و خرد شدن قرار دارد به همین دلیل مصرف تخم مرغ و ماهی را بسیار به شما توصیه می‌کنیم و سعی کنید که در هفته حداقل سه وعده غذایی خود را ماهی مصرف کنید.

 

تار موی ضخیم
* مصرف گوشت قرمز بدون چربی، گوشت بوقلمون و لوبیا قرمز را فراموش نکنید.
پروتئین نقش بسزایی در سلامت مو دارد بعد از آن آهن در جایگاه دوم قرار دارد که اکسیژن موجود در خون را به فولکیول‌های مو می‌رساند و بعد از آن روی (ZN)، که آنزیم‌های لازم جهت ساخت و ترمیم مو را فراهم می‌کند. به همین منظور بدن انسان روزانه باید ۴۶ میلی گرم پروتئین، ۱۸ میلی گرم آهن و ۸ میلی گرم روی را دریافت کند.

 

درخشش مو
* ماهی، روغن بذر کتان و گردو مصرف کنید.
امگا۳ نقش بسزایی در سلامت و زیبایی فرد ایفا می‌کند و علاوه بر اینکه کمک به سالم نگه داشتن قلب می‌کند، مو را نیز براق می‌کند. تمام پزشکان و متخصصان مصرف حداقل دو بار در هفته ماهی را توصیه می‌کنند اما اگر طرفدار این ماده پر خاصیت نیستید می‌توانید گردو یا روغن بذرکتان که حاوی اسید چرب امگا۳، ۶، ۹، ویتامین B، پتاسیم، منیزیم، فیبر، پروتئین و روی است را جایگزین آن کنید

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:
خبرهای مرتبط

یادداشت

بیشتر
پرچم افراشته بر جنازه‌ها

پرچم افراشته بر جنازه‌ها

آسمان، خاکستری است. زمین، یک دشت وسیع است پر از خانه‌های مخروبه و خرابه‌های سیمان و بتون و آجری که روزی دیوارهای خانه‌هایی بودند.

مراکز درمانی در ICU

مراکز درمانی در ICU

در سراسر دنیا استانداردهای ایمنی مشخصی برای مراکز تجمعی گوناگون تعریف شده و در کشور ما نیز قانون معینی درباره لزوم رعایت استانداردهای ایمنی در تمام ساختمان‌هایی که بیش از 25 نفر از آن بهره‌برداری می‌کنند تصویب شده‌است که براساس این قانون همه این ساختمان‌ها ملزم به رعایت استانداردهای بین‌المللی ICS هستند.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر