سلطان قابوس پیشنهاد کرد:

مذاکره روحانی و اوباما در مسقط

نوع انحراف حلقه احمدی‌نژاد

دکتر محمد جواد لاریجانی در گفتگو با خبر گزاری تسنیم با بیان اینکه انحراف حلقه اطراف احمدی‌نژاد از جنس «غُلات» است گفت: مسیری که آقای احمدی‌نژاد و مشایی طی کردند، انحرافی از نوع غلات بود. انحراف بود و البته باید بگویم که این غیر از مسئله هیات دولت است.
کد خبر: ۵۹۰۹۲۶
نوع انحراف حلقه احمدی‌نژاد

وی افزود: وزرایی که در هیات دولت از مجلس هم رای اعتماد گرفته بودند، آدم‌های متدین و به دور از انحراف بودند. هرگز پای انحراف را امضا نکردند و شاید چندین‌بار با من شخصا تماس گرفتند و گفتند که ما فکر می‌کنیم خلاف شرع است در این دولت باشیم و خواستار این بودند که سوال شود اگر خلاف شرع است بیرون بیایند. البته اینجور نبود و خلاف شرع نبود و تا وقتی که دولت مورد تائید رهبری و ولی‌امر باشد، خلاف شرع نیست.

لاریجانی تصریح کرد: عملکرد احمدی‌نژاد به‌خصوص در یک‌سال و نیم و دو سال آخر که اقتصاد را به‌طور کامل رها کرده و از صبح تا غروب به دنبال این بود که زیر بغل آقای مشایی را بگیرد و وی را معرفی کند و کار مملکت تنها معرفی‌کردن آقای مشایی شده بود، ضربه بزرگی به مملکت و به‌خصوص به رضایت مردم زد.

وی تاکید کرد: جریان اصولگرا در مقابل انحرافی که آقای احمدی‌نژاد و آقای مشایی و یک نحله غلاتی که اینها پایه‌گذاری کرده بودند، ایستاد و نه‌تنها اصولگرایان بلکه علما نیز در این زمینه نقش داشتند.

لاریجانی گفت: مرحوم مجلسی در بهارالانوار هم بعد از اینکه چیزی حدود۱۴۰-۱۳۰ حدیث از ائمه(ع) علیه نحله غلات، نقل می‌کند، به جمع‌بندی بسیار زیبایی اشاره می‌کند که ایده ریشه جمع‌بندی‌اش از مرحوم شیخ مفید است ولی از جمع‌بندی شیخ مفید دقیق‌تر است چون در این فاصله ایشان هم نمونه‌هایی از غلات داشت به‌خصوص در زمان صفویه که این مطلب ادامه داشت.

اهداف احتمالی پنتاگون در سوریه

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی نوشته است: مقام‌های رسمی پنتاگون روز پنج‌شنبه فهرست‌های اهداف احتمالی در دولت سوریه و تاسیسات نظامی این کشور را به‌روز کردند که این امر بخشی از برنامه احتیاطی‌ای محسوب می‌شود که باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا باید در مورد چگونگی برخورد با آن تصمیم بگیرد.

وال‌استریت ژورنال نوشته است:‌ مقام‌های آمریکایی که مساله بازبینی گزینه‌های نظامی را در پنتاگون شرح دادند تاکید کردند که هدف آنها سرنگونی دولت اسد نیست اما در صورتی که شواهد کاملی مبنی بر دخالت نیروهای دولتی سوریه در حملات با استفاده از گازهای سمی که روز چهارشنبه علیه مردم در حومه دمشق صورت گرفت، یافت شود، اسد را مورد مجازات قرار می‌دهند.

گزینه‌های نظامی آمریکا حملات بالقوه علیه اهداف دولت اسد از جمله تاسیسات حساس دولت دمشق که برای مقابله با نیروهای مخالف از آنها استفاده می‌کند، شامل می‌شود.و همچنین تاسیسات فرماندهی و کنترل و توپخانه‌های خط مقدم را نیز شامل می‌شوند.

 مذاکرات روحانی و قالیباف

مشرق نوشت: جلسه‌ای میان حسن روحانی و قالیباف برگزار شده است. در این دیدار حسن روحانی پیشنهاد قبول معاونت اجرایی را به قالیباف داده که وی با تشکر از پیشنهاد روحانی از وی خواسته است به آیین‌نامه زمان هاشمی رفسنجانی مبنی بر حضور شهردار در هیئت دولت عمل کند تا حضور شهردار در کابینه بتواند هماهنگی‌های لازم میان شهرداری و دولت را برای رفع مشکلات مردم تهران فراهم آورد.

همچنین سید محمد خاتمی در جلسه‌ای که به منظور تصمیم‌گیری برای انتخاب شهردار تهران برگزار شده بود خطاب به اصلاح‌طلبان گفته است: قالیباف را نمی‌توان از شهرداری کنار گذاشت، برخی دوستان که مخالف ایشان هستند فقط باید آرزو یا کاری کنند که خود او یا تمایلی به ادامه حضور در شهرداری نداشته باشد یا به پست دیگری منتقل شود.

گربه‌ای که نعمت‌زاده در حجله کشت

پس از کسب رأی اعتماد نعمت‌زاده از مجلس در روز پنجشنبه، فردای آن روز وی جلسه معاونین را با حضور معاونین در محل وزارتخانه برگزار کرد که مهم‌ترین مباحث آن جلسه درباره وضعیت تولید و ذخایر کالاهایی چون گندم، برنج، خوراک دام، روغن، گوشت، سیمان و وضعیت خودرو بود. این جلسات تا ساعت 10 شب به درازا کشیده شد تا به تعبیر یکی از معاونان، وزیر گربه را در حجله کشت.

واکنش رسانه صهیونیستی به اظهارات ظریف

رادیو رژیم صهیونیستی به بازخوانی و بررسی اظهارات ظریف درباره سیاست خارجی و هسته ای ایران پرداخت و گفت: محمدجواد ظریف وزیر خارجه جدید ایران چند روز پس از گرفتن رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی ایران در یک مصاحبه با تلویزیون دولتی ایران تاکید کرد که جامعه جهانی باید درک کند که هیچ تهدیدی از جانب ایران وجود ندارد.


این رادیو افزود: دراین مصاحبه آقای ظریف تحریم ها بر ضد ایران را نیز ظالمانه و وحشیانه نامید ولی گفت که در صحنه  داخل ایران نیز سیاست جدیدی اعمال می شود تا اعتماد جامعه جهانی جلب گردد.

آقای ظریف گفت که برخی از عباراتی که در سال های اخیر از سوی حاکمان ایرانی استفاده شد، ممکن است که به حق ترسانده باشد بویژه عبارت ایران هسته ای یادآوری می کنیم که این عبارت را پی در پی محمود احمدی نژاد به کار می برد و می گفت که ما اکنون هسته ای شده ایم و حتی می گفت که ما ترمز قطار هسته ای را بیرون آورده و آن را از قطار دور انداخته ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
احمد
Canada
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
۰
۰
من نمیدانم این آقای لاریجانی در صحبتهایشان همیشه لغتهای عربی خیلی نامانوس بكارمیبرند !!؟مثلن درهمین صفحه درخصوص
آقای احمدینژاد ، گفته اند: آقای احمدینژاد از جنس غلات است ؟!!! من كه هفت سال تحصیلات دانشگاهی دارم نمیدانم ایشان چه گفته اند ؟ باحتمال زیاد نودونه درصد ملت ایران هم نمیدانند كه نامبرده چه گفته اند .
مجید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
۰
۰
برخلاف نظر جواد لاریجانی خیلی ها از همان ابتدای تصدی دولت احمدی نژاد به نتیجه كار كه ویرانی و خرابی است واقف بودند . كشور به افراد خردمند و با تجربه نیاز دارد نه آدمهای صرفاَ متدین ! آمار های دروغی و بودجه بندی خلاف واقع و عظیم ترین فساد های اقتصادی و برباد دادن میلیاردها ارز حاصله از فروش نفت و....... همه این ها كشور رادر آستانه ورشكستگی و انهدام قرار داده و هیچ كس پاسخ گو نیست !
سید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
۰
۰
بحارالانوار
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
۰
۰
دست از سر این احمدی نژاد بردارید!!!!!!!!!؟؟؟؟
5
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
۰
۰
آقای لاریجانی باش تا صبح دولتت بدمد الان می بینیم كه فتنه و فتنه گران مدعی شده اند راستی آقای سیاستمدار این همه تائیدی كه رهبری معظم حتی پس از خاتمه دولت احمدی نژاد از وی نمودنافی تحلیل جناحی و خطی شماست
لولوزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
احمدی نزاد گل كاشت دوست داشتنی است

نیازمندی ها