سارق حرفه ای خودرو، هنگام فرار از دست ماموران همدست خود را زیر گرفت و کشت.
کد خبر: ۵۸۵۴۱۵
مرگ سارق خودرو توسط همدست خود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، بامداد روز دوشنبه 20 اردیبهشت ماه سال جاری، مأموران کلانتری 126 تهرانپارس در حین گشت زنی در خیابان 164 به یک دستگاه خودروی پژو پارس با دو سرنشین جوان مشکوک شده با وجود دستور مأموران به خودرو، راننده پژو اقدام به فرار کرده و با سرعت از محل متواری می شود.

در تعقیب و گریز گشت کلانتری، راننده پژو پارس پس از تصادف با چندین خودرو به قصد فرار از دست مأموران وارد کوچه های منطقه تهرانپارس شده و نهایتا در یکی از کوچه ها وارد یک کوچه بن بست می شود.

با ورود خودرو پژو پارس به داخل کوچه بن بست، یکی از سرنشینان پژو (سرنشین صندلی شاگرد راننده) از خودرو به بیرون پریده اما زمانیکه قصد متواری شدن را داشت بر روی زمین افتاده و در همِن زمان راننده پژو که کماکان قصد داشت تا متواری شود، به صورت دنده عقب اقدام به زیر گرفتن همدست خود کرده و از محل متواری می شود.

مأموران کلانتری با مشاهده صحنه زیر گرفته شدن یکی از سرنشینان پژو، از ادامه تعقیب و گریز با خودرو پژو پارس نقره ای منصرف، بلافاصله از طریق مرکز پیام موضوع به اورژانس اعلام و با حضور عوامل اورژانس در محل اعلام می شود که فرد مصدوم به نام «سعید . ر» (22 ساله) در همان محل فوت کرده است.

کشف خودروی مسروقه

ساعت 2:30 دقیقه بامداد دوشنبه 20 اردیبهشت ماه سال جاری یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفته و اعلام می کند که یک دستگاه خودرو پژو پارس، در حالیکه شیشه های درب جلوی آن شکسته و آثار ناشی از تصادف نیز بر رو آن وجود دارد، به صورت رها شده در مقابل درب منزلش واقع در خیابان فرجام - خیابان باقری رها شده است بلافاصله گشت کلانتری 136 فرجام در محل حاضر و در بررسی مشخصات خودرو اعلام می شود که خودرو مذکور دارای سابقه تعقیب و گریز با گشت کلانتری 126 تهرانپارس بوده و یکی از سرنشینان آن در حین فرار، توسط خودرو پژو زیر گرفته شده و در دم فوت کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «فوت مشکوک» و به دستور قاضی روشن، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت سعید (مقتول) در خیابان پیروزی به تحقیق از خانواده پرداخته، در تحقیقات مشخص می شود که خانواده سعید از یک هفته قبل در مسافرت بوده و «سعید» در طی این مدت به تنهایی در منزل بوده است.

در ادامه تحقیقات و با انجام اقدامات پلیسی، هویت یکی از دوستان «سعید» به نام «محمد . ز» (متولد 1370) شناسایی، در بررسی سوابق محمد مشخص می شود که وی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت بویژه سرقت اتومبیل از نوع «پژو پارس» است که آخرین بار در اواخر سال گذشته توسط پایگاه ششم پلیس آگاهی و بهمراه گروهی از سارقان خودرو دستگیر، به دهها فقره سرقت اتومبیل اعتراف و روانه زندان شده و به تازگی و با تأمین قرار قانونی مجددا از زندان آزاد شده است.

با شناسایی هویت «محمد . ز»، کارآگاهان با شناسایی محل سکونت وی در بلوار ابوذر به این محل مراجعه و در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که «محمد» همزمان با مرگ سعید متواری شده است.

با توجه به سوابق متعدد «محمد» در ارتکاب جرایم مختلف سرقت اتومبیل، سرقت از داخل خودرو، کیف قاپی و... ، وی به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار منطقه به صورت کامل از سوی پایگاه ششم پلیس آگاهی و کلانتری 121 سلیمانیه مورد شناسایی قرار گرفت و همزمان با رسیدگی به پرونده در اداره دهم، دستگیری «محمد» در دستور کار آنها قرار گرفت تا در صورت مشاهده وی بلافاصله اقدام به دستگیری وی کنند.

شامگاه دوشنبه 24 تیر ماه 1392 مأموران کلانتری 121 سلیمانیه در حین گشتزنی، «محمد . ز» را سوار بر یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ شناسایی، با اطلاع از تحت تعقیب قرار داشتن وی، بلافاصله خودرو پراید را متوقف و «محمد . ز» را دستگیر و در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار می دهند.

اظهارات اولیه «محمد . ز»

«محمد» در همان مراحل اولیه تحقیقات، به سرقت خودرو پژو پارس اعتراف و صراحتا اعلام کرد که بهمراه «سعید» اقدام به سرقت خودرو پژو پارس کرده و در زمان تعقیب و گریز نیز هدایت خودرو را در اختیار داشته اما در ادامه مدعی می شود که وی دخالتی در مرگ «سعید» نداشته و سعید بر اثر برخورد با خودرو گشت کلانتری فوت کرده؛ ادعای محمد در خصوص بیگناهی در مرگِ «سعید» در شرایطی توسط وی مطرح شده بود که برابر اظهارات صریح و کامل شاهدان صحنه ی فرار وی از داخل کوچه بن بست، ماشین گشت پلیس به هیچ عنوان برخوردی با سعید نداشته است.

یکی از شاهدان به کارآگاهان گفت:«پرشیا نقره ای با سرعت فوق العاده بالا از جلوی ما عبور کرد و به بن بست رسید؛ دنده عقب گرفت و در حالیکه در حال فرار بود، سرنشین صندلی شاگرد راننده که می خواست پا به فرار بگذارد از ماشین به بیرون پرید که با درب ماشین برخورد کرد و پرشیا نقره ای از روی او عبور کرد».

اعتراف به مرگ همدست

با توجه به اظهارات شاهدان صحنه مرگ سعید که همگی آنها راننده خودرو پژو پارس نقره ای رنگ را به عنوان قاتل معرفی کرده و محمد نیز به هدایت خودرو پژو نقره ای در زمان مرگ سعید اعتراف کرده بود، وی جهت انجام تحقیقات تکمیلی و تخصصی به اداره دهم منتقل شد.

محمد که در برابر دلایل، مدارک و اظهارات شاهدان چاره ای جز اعتراف نداشت، در اعترافات خود به کارآگاهان گفت:«در داخل خانه سعید بودیم که تصمیم گرفتیم بیرون رفته و یک پژو سرقت کنیم؛ در خیابان نیروی هوایی یک دستگاه پژو دیدم؛ پیاده شدم و درب آنرا باز کردم؛ داخل ماشین نشسته و خودرو را روشن کرده و به همراه سعید حرکت کردیم؛ سعید در خیابان تهرانپارس پشت فرمان پژو نشست و در حال عبور از مقابل خودرو سمند پلیس بودیم که ناگهان سعید هل شد و ماشین را خاموش کرد؛ سعید دوباره ماشین را روشن کرد و در حال حرکت بودیم که با یکدیگر جابجا شدیم در همین زمان و در حالیکه ماشین گشت پلیس به ما مشکوک شده و به ما دستور ایست داده بود، من به حرکت ادامه داده تا رسیدیم به یک بن بست؛ سعید از ماشین پیاده شد و من هم از روی ترس دنده عقب گرفتم که در این زمان درب ماشین به سعید برخورد کرد و سعید زیر ماشین رفت و چون ترسیده بودم، به سرعت فرار کردم ؛ خودرو را چند کوچه پائین تر رها کردم و به شهرستان رفتم و بعد از مدتی به تهران برگشتم».

سرهنگ آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر با اشاره به اعتیاد شدید متهم به مصرف موادمخدر از نوع شیشه، افزود:«با توجه به اعترافات صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها