پولادگر: این نایب قهرمانی برای ما ارزش قهرمانی دارد

تکواندوی ایران نایب قهرمان جهان شد

تیم ملی تکواندوی مردان ایران در شرایطی به عنوان نایب قهرمانی بیست و یکمین دوره پیکارهای جهانی دست یافت که به باور سید محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو، این نایب قهرمانی ارزش قهرمانی برای تکواندوی ایران دارد.
کد خبر: ۵۸۱۸۶۰

این رقابت‌ها که با حضور 872 تکواندوکار زن و مرد از 134 کشور دنیا در مکزیک برگزارشد، بامداد دوشنبه در حالی پایان یافت که امید عمیدی آخرین نماینده ایران در این رقابت‌ها پس از آن‌که بر تکواندوکارانی از کره جنوبی و نیوزلند غلبه کرد در دور سوم مقابل حریف چینی تن به شکست داد تا ایران در وزن ششم هم از دستیابی به مدال باز بماند. به این ترتیب تیم هشت نفره مردان ایران با یک مدال طلای بهنام اسبقی و دو مدال نقره هادی مستعان و سجاد مردانی به کار خود پایان داد تا با 49 امتیاز در رده دوم تیمی قرار بگیرد. این در حالی بود که کره‌جنوبی که دو سال قبل در کشور خود عنوان قهرمانی را به تیم ملی ایران واگذار کرده بود، در بخش مردان با سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز و 61 امتیاز قهرمان شد و مکزیک هم با کسب یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز و 48 امتیاز سوم شد.

ضمن این‌که در بخش بانوان هرچهار تکواندوکار ایران از دور رقابت‌ها حذف شدند.

پولادگر: کادر فنی نمره قبولی گرفت

پس از پایان این رقابت‌ها سید محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو در ارزیابی عملکرد کادر فنی ایران گفت: کادر فنی از ترکیب تعدادی جوان که هیچ گونه تجربه حضور در مسابقه‌های جهانی نداشتند، استفاده کرد و آنها را به مصاف ستاره‌های جهان و المپیک فرستاد. فکر می‌کنم کسب عنوان نایب قهرمانی کار بسیار بزرگی بود که برای تکواندوی ایران به دست آمد و ارزش این نایب قهرمانی برای ما از قهرمانی کمتر نیست.

وی در گفت وگو با فارس افزود: مسابقه‌ها از سطح فنی بسیار بالایی برخوردار بود. تیم‌ها واقعا برای حضور در این دیدار به هیچ عنوان برای یکدیگر زنگ تفریح نبودند. حتی تیم‌های کوچک و گمنام که از قاره‌های مختلف در مکزیک حاضر شده بودند در برخی از اوزان بازیکنان فوق‌العاده‌‌ای را روی شیاپ چانگ فرستادند.پولادگر با ابراز نارضایتی از عملکرد تیم بانوان در پاسخ به این پرسش که آیا تغییراتی در کادر فنی بانوان صورت خواهد گرفت، گفت: متاسفانه بانوان کمتر از حد انتظار ما ظاهر شدند و ما هم منتظر گزارش کادر فنی هستیم. بعد از دیدن گزارش و بررسی آن، در مورد این‌که آیا تغییراتی صورت خواهد گرفت یا خیر، تصمیم خواهیم گرفت.

ساعی: جسارت ایران را ستودند

همچنین هادی ساعی، مدیرفنی تیم‌های ملی تکواندو که از نزدیک نظاره‌گر پیکار ملی‌پوشان ایران در مکزیک بود در ارزیابی خود از کارنامه ایران گفت: همه ما از عملکرد ملی‌پوشان با توجه به شرایطی که دارند راضی هستیم و با تیمی که جوان و بی‌تجربه بود راهی مسابقات شدیم. هر کشوری با ترکیب ما به مسابقات قهرمانی جهان اعزام می‌شد مطمئنا نمی‌توانست مدالی کسب کند.

وی افزود: تجربه بالای کادر فنی به ملی‌پوشان کمک کرد و همت بچه‌ها فعل خواستن را به‌وجود آورد و همین شرایط باعث موفقیت تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان شد و اگر مدالی هم کسب نمی‌کرد ما از کادر فنی دفاع هم می کردیم، چرا که اعتقادمان این است که کادر فنی همه تلاش خود را در این مدت به کار برد.

ساعی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که ما تکواندوکاران شایسته و آسیب‌دیده‌ای چون فرزاد عبداللهی، محمد باقری‌معتمد و کوروش رجلی داریم و مطمئنا جوانانی که در مکزیک درخشیدند به همراه تکواندوکاران مصدوم ما می‌توانند در سال‌های آینده نوار موفقیت‌های تیم ملی را ادامه دهند.

ساعی با اشاره به تمجید مربیان تیم‌های خارجی از ترکیب تیم ملی ایران گفت: خوشحالم از این که تمام تیم‌های دنیا و مربیان‌شان به این جسارت کادر فنی تبریک ‌گفتند که با یک تیم جوان در مسابقات جهانی شرکت کرده‌اند. همه کشورها اذعان داشتند ترکیب تیم ملی نسبت به دوره گذشته عوض شده، اما این اقتدار همچنان در میان تکواندوکاران ایران وجود دارد.

بازگشت بانوان به 10 سال قبل

اما نتایج ضعیف تیم تکواندوی بانوان که رئیس فدراسیون تکواندو هم به آن اذعان داشت در حالی رقم خورد که پیش از شرکت در رقابت‌های جهانی تیم ده نفره بانوان ایران تنها یک مدال نقره کسب کرده و اما مریم آذرمهر سرمربی تیم در روزهای پیش از اعزام به مکزیک وعده داده بود که تیم ایران با مدال از مکزیک بازخواهد گشت.

در این باره اصغر رحیمی، ناظر کمیته ملی المپیک در تکواندو تاکید کرد: بانوان با این نتایج در مکزیک به ده سال پیش برگشته‌اند. وضع به‌گونه‌ای است که انگار در بخش فنی بانوان کاری صورت نگرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها