تنیسور اسکاتلندی با غلبه بر نوواک جوکوویچ برای اولین بار فاتح رقابت‌های ویمبلدون شد.
کد خبر: ۵۷۷۷۵۷

در دیدار نهایی این رقابت‌ها که بیش از سه ساعت به طول انجامید، اندی ماری مرد شماره 2 جهان در سه ست و با نتایج 6 بر 4، 7 بر 5 و 6 بر 4 بر رقیب دیرینه خود، مرد شماره یک تنیس جهان، یعنی جوکوویچ چیره شد تا یک تنیسور بریتانیایی پس از 77 سال برای اولین بار فاتح این رقابت‌ها شود. آخرین باری که یک تنیسور بریتانیایی توانسته بود در رقابت‌های جایزه بزرگ به قهرمانی برسد به سال 1936 باز می‌گردد که فرد پری توانسته بود به قهرمانی برسد.

اندی ماری پس از فتح ویمبلدون در نشست خبری خود در حضور خبرنگاران در حالی که کاملا احساساتی شده بود، گفت: هنوز نمی‌توانم باور کنم که چه اتفاقی رخ داده است. بازی بسیار سختی برابر نوواک جوکوویچ داشتم. سال گذشته در ویمبلدون شکست تلخی را تجربه کردم. از همان زمان تصمیم گرفتم تا آن شکست را جبران کنم، امروز توانستم با مدیریت بازی پیروز این میدان شوم. اکنون نمی‌دانم که باید چه کار کنم. شور و شوق مردم پس از پایان مسابقه باور نکردنی بود.

ماری در پایان با تقدیم پیروزی خود به ایوان لندل، مربی‌اش گفت: او همیشه به من ایمان داشت، حتی زمانی که خیلی‌ها توانایی مرا زیر سوال می‌بردند. او پس از مسابقه در یک جمله به من گفت به تو افتخار می‌کنم. شنیدن این جمله از او که هشت بار فاتح گرنداسلم شده، برایم بزرگ‌ترین افتخار است. / جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها