اطلاعیه انتخاباتی بانک مرکزی

بانک مرکزی دیروز با انتشار اطلاعیه‌‌ای با تکذیب بدهی 500 هزار میلیارد تومانی دولت به این بانک، از نامزدهای ریاست جمهوری خواست، آمار و اطلاعات واقعی به مردم ارائه کنند.
کد خبر: ۵۶۷۱۶۷

در این اطلاعیه آمده است: طی روزهای گذشته به بهانه انتخابات، اطلاعات و آماری از سوی بعضی اشخاص در برخی رسانه‌ها اعلام و منتشر می‌شود که کاملا ساختگی بوده و با واقعیت فاصله دارد از جمله خبر اعلام شده مبنی بر این که دولت 500 هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهی دارد، درحالی که مانده کل وام‌ها و تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌های کشور به همه مردم ایران به مراتب کمتر از رقم اشاره شده است.

در این اطلاعیه آمده است: از طرفی باید اذعان کرد که کل نقدینگی کشور حدود 440 هزار میلیارد تومان است که از این رقم کمتر است. باید گفت اصولا بدهی‌های دولت ناشی از بدهی‌های انباشته شده در طول دوره‌های گذشته است که آن‌هم مربوط به شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت و ناشی از فروش اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌های عمرانی بوده که با مصوبات مجلس ایجاد شده است.

بانک مرکزی اعلام کرد: در ضمن بدهی‌های خارجی کشور در سال 1383 بیش از 44.7 میلیارد دلار بوده که اکنون به رقم 13.6 میلیارد دلار کاهش یافته است. این کاهش حدود 30 میلیارد دلار تنها رقم ده میلیارد دلار آن مربوط به سال 1391 است، از این رو این ارقام نشان می‌دهد در چه دوره‌هایی بدهی ایجاد شده و چه کسانی آن ‌را پرداخت و تسویه کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها