حضور بعضی از باکتری‌ها در بدن انسان موجب شکل‌گیری بیماری‌های مختلف می‌شود که تاثیر نامناسبی روی دستگاه‌های داخلی می‌گذارد. تعدادی از این باکتری‌ها تحت سیستم‌های دفاعی بدن انسان از بین رفته و در بعضی موارد با پیشرفت بیماری، پزشک با تجویز آنتی‌بیوتیک به بدن کمک کرده و باکتری‌های موجود را از بین می‌برد.
کد خبر: ۵۵۴۹۸۳

با این حال در بعضی مواقع، این باکتری‌ها وارد سیستم انتقال خون بیمار شده و به دستگاه‌های مختلف حمله می‌کند. با وجود این یکی از بیماری‌های خطرناکی که تعدادی از بیماران را مورد هدف قرار می‌دهد، زمانی شکل می‌گیرد که باکتری‌های ذکر شده وارد سیستم انتقال خون بیمار می‌شود. حضور باکتری‌ها، خون بیمار را آلوده کرده و بیماری را به بخش‌های مختلف منتقل می‌کند. در این مواقع، تنها راه‌حل موجود تجویز آنتی‌بیوتیک در حجم زیاد است تا باکتری‌ها به کلی از بین برود.

در همین خصوص، انستیتو ویس و دانشگاه هاروارد با کمک مالی ۹ میلیون دلاری آژانس تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا به فناوری رسیده‌اند که بیماری ذکر شده که با نام سپسیس شناخته می‌شود، درمان می‌کند. ذرات مغناطیسی که در این موسسه طی یک فرآیند خاص وارد خون بیمار می‌شود، توانایی فیلتر کردن خون را در اختیار دارد. زمانی که ذرات مغناطیسی عملیات فیلترینگ را شروع می‌کند، تمامی اجزای خارجی خون را که شامل باکتری‌ها و سلول‌های مرده می‌شود، شناسایی کرده و از بین می‌برد. در ادامه بعد از مدتی باکتری از سیستم انتقال خون بیمار خارج شده و دیگر نیازی به استفاده از آنتی‌بیوتیک در حجم زیاد نیست. نکته قابل توجه این است که در آمریکا به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه پزشکی، هرساله تعداد ۲۰۰ هزار بیمار بستری شده در بیمارستان به دلیل ابتلا به سپسیس، جان خود را از دست می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها