فردی که در پوشش یک مؤسسه خیریه به بهانه جمع آوری کمک های مردمی به هموطنان آسیب دیده از بلایای طبیعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد با هوشیاری پلیس فتاخراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۵۵۳۵۴۹
کلاهبرداری به بهانه جمع آوری کمک‌های مردمی

به گزارش روز جمعه جام‌جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس ، رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: در پی گزارشی مبنی بر کلاهبرداری فردی در پوشش خیریه از شهروندان به بهانه جمع آوری کمک های مردمی موضوع در دستور کار تیمی مجرب از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ سیدمحسن عرفانی افزود:‌ در بررسی های اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فردی در پوشش یک موسسه خیریه با راه اندازی سایت و اعلام شماره حساب تحت عنوان کمک های مردمی به آسیب دیدگان بلایایی طبیعی پس از جلب اعتماد افراد مالباخته از طریق انتشار مطالب و تصاویری در این خصوص و جریحه دار نمودن احساس شهروندان با اخذ مبالغی دلخواه از سوی شهروندان اقدام به کلاهبرداری می کند.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس فتا سرانجام با اقدامات فنی و استفاده از مهندسی اجتماعی توانستند رد پای متهم را در اینترنت زده و با استعلام از مبادی ذیربط متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

عرفانی اظهار داشت: در بازجویی بعمل آمده متهم با توجه به شواهد و مدارک موجود و مواجهه با تعدادی از مالبختگان به بزه انتسابی خود اعتراف و بیان داشت تاکنون از این طریق مبلغ بیست و پنج میلیون ریال از شهروندان کلاهبردای کرده است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در خاتمه با بیان اینکه بعضی از افراد فرصت طلب بعد از وقوع حوادث و بلایایی طبیعی با جریحه دار نمودن احساس شهروندان در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می کنند از شهروندان خواست جهت جلوگیری از اینگونه وقایع قبل از پرداخت هرگونه وجهی از طریق اینترنت اصالت منبع دریافت کننده کمک های مردمی را مورد بررسی قرار داده و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک پلیس فتا استان را با شماره تلفن 2183918یا 2183845 در جریان بگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها