با تلاش و پیگیری سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو و پس از دو هفته جستجو توسط اکیپ های امداد و نجات وزارت موقعیت های اضطراری روسیه، پیکر کوهنورد مفقود شده ایرانی به همراه کوهنوردی از لهستان در ارتفاعات البروس پیدا شد.
کد خبر: ۵۵۱۴۷۶
کشف جسد کوهنورد ایرانی در روسیه

وزارت موقعیت های اضطراری روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد: جسد یکی از دو کوهنورد ناپدید شده سه شنبه این هفته در جریان پرواز شناسایی هواپیمای این وزارتخانه در قله البروس واقع در منطقه قفقاز شمالی یافت شد.

بر پایه این گزارش، «علی عتابی سرعین» کوهنورد ایرانی و «پاول گوستسنسکی» کوهنورد لهستانی اواخر اسفند ماه سال گذشته در کوه های البروس در منطقه قفقاز روسیه ناپدید شدند و از آن زمان جست وجوی برای پیدا کردن آنها ادامه داشت.

در گزارش وزارت موقعیت های اضطراری روسیه اضافه شده است: جسد کوهنورد لهستانی نیز در جریان عملیات جستجوی یک گروه امدادرسانی وزارت موقعیت های اضطراری روسیه پیدا شد.

در حال حاضر اقدامات برای انتقال جسد دو کوهنورد از ارتفاعات البروس جریان دارد.

به گزارش وزارت موقعیت های اضطراری روسیه، در جریان اقدامات برای جست وجوی این دو کوهنورد، 24 نفر اعضای گروه امدادرسانی شرکت داشتند.

سرکنسول سفارت ایران در روسیه با تایید این خبر، گفت: کوهنورد ایرانی به همراه یک کوهنورد لهستانی دو هفته قبل در ارتفاعات البروس واقع در جمهوری های «کاباردین بالکار» و «کاراچای چرکیسیا» در منطقه قفقاز شمالی ناپدید شدند.

وی افزود: بلافاصله با تماس خانواده کوهنورد ایرانی پیگیری ها برای جست وجوی وی با همکاری گروه امدادی وزارت موقعیت های اضطراری روسیه در قفقاز شمالی آغاز شد.

«حجت الله رحمانی» اظهارداشت: با وجودی که این دو کوهنورد بدون هماهنگی ارگان های مسئول در روسیه و اطلاع سفارت ایران در مسکو اقدام به صعود به ارتفاعات البروس کرده بودند، گروه های امدادی همکاری خوبی برای عملیات جست وجو داشتند.

سرکنسول ایران در روسیه افزود: دو روز قبل وزارت موقعیت های اضطراری روسیه به سفارت ایران اعلام کرد نشانه هایی از محل مفقود شدن دو کوهنورد یافته است و روز سه شنبه نیز در تماس با کنسولگری ایران در مسکو خبر پیدا شدن جنازه دو کوهنورد را اطلاع دادند.

وزارت موقعیت های اضطراری روسیه دلیل طولانی شدن عملیات جست وجو برای یافتن جسد کوهنوردان ایرانی و لهستانی ناپدیده شده در ارتفاعات البروس را بدی آب و هوا در ارتفاعات قفقاز شمالی اعلام کرد .

قله البروس با ارتفاع حدود 5500 متر بلندترین قله اروپا محسوب می شود و همه ساله کوهنوردان زیادی از کشورهای اروپایی و نیز ایرانی برای صعود به آن به روسیه سفر می کنند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها