اجحافی عمومی

حذف بلیت‌های مدت‌دار مترو

مسافران مترو چند دسته‌اند؛ بعضی‌ها هرچند ماه یک‌بار گذرشان به قطار شهری می‌خورد و بنابراین خیلی هم برایشان مهم نیست انواع بلیت مترو چه فرقی با هم دارد یا این‌که قیمت بلیت‌ها نیز برایشان فرق چندانی ندارد، اما برای مشتریان دائم مترو که هر روز از این وسیله نقلیه عمومی استفاده می‌کنند، هم نوع بلیت و هم قیمت بلیت مهم است.
کد خبر: ۵۴۵۳۱۷
حذف بلیت‌های مدت‌دار مترو

با این‌که ‌اکنون بسیاری از مسافران مترو و همچنین مسافران اتوبوس‌های تندروی شهری از کارت‌های مدت‌دار استفاده می‌کنند، اما خبرهای تازه از حذف این نوع بلیت‌ها می‌رسد.

روز گذشته، رییس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر تهران به ایلنا گفت: تمامی بلیت‌های مدت‌دار مترو سال آینده حذف می‌شود.

علاوه بر حذف بلیت‌های مدت‌دار، این مقام مسئول از افزایش 20 درصدی قیمت بلیت‌های مترو در سال 92 نیز خبر داده است.

طبق معمول دلیل این افزایش قیمت و حذف بلیت‌های مدت‌دار به دعوای کهنه شهرداری و دولت نسبت داده شده و مسئولان شهرداری تهران عنوان کرده‌اند که به دلیل حمایت نشدن از سوی دولت، مجبور به افزایش قیمت بلیت‌های مترو هستند.

اما پرسش تکراری و البته بی‌جوابی که اینجا مطرح می‌شود، این است که اولا چرا باید شهروندان عادی، چوب دعوای دولت و شهرداری را در افزایش قیمت‌های بلیت مترو بخورند و دوم این‌که چرا با وجود حجم عظیم تبلیغات متروی تهران برای فروش بلیت‌های اعتباری، حالا به یکباره تصمیم گرفته می‌شود این نوع بلیت‌ها را حذف کنند.

در حالی که در نقاط توسعه یافته جهان مرسوم است که با فرهنگ‌سازی تلاش می‌کنند مردم را به سمت خرید کارت‌های اعتباری و بهره‌گیری از خدمات نوین الکترونیک تشویق کنند تا به این شیوه در هزینه‌های عمومی و زمان شهروندان صرفه‌جویی شود، در کشور ما این فرآیند ـ حداقل در متروی تهران ـ به طور کاملا معکوس در حال انجام شدن است.

امین جلالوند - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۹
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
۰
۰
با این تصمیم مخالف هستم . عدم كارت اعتباری سبب صف طولانی خرید بلیت مترو میشود .آیا دولت محترم مبالغ سود بابت پیش دریافت كارتهای اعتباری را در نظر دارد؟
محمودی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
۰
۰
بنده هشتم اسفندماه 91 اقدام به خرید كارت اعتباری یكساله نموده ام . با این مطلبی كه شما درج نموده اید یعنی 55000 تومان بنده فقط برای 20 روز پایانی سال است و بعد از آن ابطال می شود . آیا این كار درست است و مسئولان نمی توانند قبل از فروش كارت مدتدار اطلاع رسانی داشته باشند؟؟؟ چه كسی جوابگو است؟
اكبر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
۰
۰
بااینكه شهرداری محترم می داند استفاده كنندگان دائم قشر آسیب پذیر جامعه هستند ومعمولان مسئولین وخانواده های آنها از ماشین های دولتی واداری استفاده می كنند خودشان را جای قشر آسیب پذیر بگذارند دعوای بین مسئولین را ,مردم باید پس بدهند این با تفكرات حضرت امام (رض) همخوانی دارد؟ نباید ناخواسته ویا خدای نكرده خواسته مردم از انقلاب بزنید از آن دنیا بترسید كه جای هیچگونه عذری نیست
حسن پور
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
۰
۰
چرا هرروز تصمیماتشون وعوض می كنند-با این وضع گرانی وتورم و این حقوق های پایین این بلیطهای اعتباری حداقل صرفه جویی بود كه در وقت و هزینه افرادی كه هرروز از این وسایل نقلیه با این ازدحام سرسام اور استفاده می كردند، كه این دولت این را هم از این مردم دریغ كرد.
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
۰
۰
با توجه به مابه التفاوت نرخ سوخت كه دولت به اتومبیل های سواری میدهد.لازم است در حمایت از حمل ونقل عمومی بلیط های مدت دار یكساله را مجددا در سال 92 به جریان بیندازند .در راستای جلوگیر ی از سوء استفاده از این كارت ها هم میتوان تعداد سفر در روز را محدود نمود .یا برای اقشار مشخصی نظیر دانشجویان و كارمندان بصورت هدفمند این كارت ها را توزیع نمود.
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
۰
۰
من با حذف بلیت مدت دار مخالفم چون این كارت برای افراد شاغل بسیار مناسب می باشد. از مسئولین دولت درخواست دارم این بلیت را حذف نكنند
مردانی
Germany
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
۰
۰
اول می آیند تبلیغ میكنند فرهنگسازی می كنند و این همه هزینه سپس می آیند یك تصمیم می گیرند و حذف می كنند واقعا كجای دنیا اینطوری؟!؟!؟!؟
البته تو این مملكت این جور اتفاقها عادی ولی كی میشه كه ارگانهای دولتی از تجربیات همدیگر استفاده كنند.
سمانه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
۰
۰
ما با حقوق در نظر گرفته شده و برآورد هزینه ها قرارداد یكساله كاری رو امضا كردیم حالا با حذف بلیط های اعتباری یكساله با مشكلات زیادی روبرو میشیم لطفا در مورد حذف بلیط های یكساله تجدید نظر كنید .
پشنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
۰
۰
با حذف بلیط یكساله مترو ضربه بزرگی به قشر آسیب پذیر وارد میشه لطفا بلیط های یلكساله رو حذف نكنید
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
۰
۰
من با حذف بلیط یكساله مترو مخالفم این كار سبب افزایش چندین برابر هزینه های كارمندان و دانشجویان میشه لطفا تجدید نظر كنید
كوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
۰
۰
بلیط های یكساله مترو رو حذف نكنید............
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
۰
۰
با سلام
خواهشن پیگیری كنید كه بیلیط یكساله حذف نشود، با افزایش بالای قیمت بلیطها دیگر برای امثال من كارمند كه ماشین شخصی ندارن خیلی سخت میشود.
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
۰
۰
با سلام وخسته نباشید با حذف بلیط های یكساله نه تنها آسیب بزرگی به قشر كم درآمد جامعه می زنید بلكه آنها را نسبت به زندگی ناامید می كنید چراكه آنها با این اوضاع گرانی درآمد انها صرف رفت وآمد وقبوض می شود خودتان را جای آنها گذاشته ما هروز ساعتها در صف اتوبوس ومترو هستیم تا هزینه كمتری نسبت به تاكسی بپردازیم تا شاید درامد خود را صرف احتیاجات اساسی زندگی كنیم ولی متاسفانه دولت وشهرداری فقط به فكر جیب خود بوده و شاید تاكنون حتی یكبار هم سوار اتوبوس شهری و مترو با جمعیت زیاد آن نشده اند وندیده اند كه برای جاشدن ودیر نرسیدن به سر كار چه مصیبت هایی را متحمل می شویم و چه حرفهایی كه در این مسیرها نمی شنویم لطفا كمی هم به فكر ما مردم كم درامد باشید.
نازنین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
۰
۰
مسئولان با انصاف میدونند با حذف بلیت اعتباری یكساله چه لطمه ای به قشر آسیب پذیر جامعه وارد میكنند با این حساب هرچی درمیارند باید هزینه رفت وآمد كنند. خوب شد معنی تبلیغ حمل و نقل عمومی رو هم فهمیدیم.
سمیه
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
۰
۰
خواهشمندم به فكر قشر كم درامد باشید یك سوم درامد ناچیزمان صرف كرایه میشود لطفا این بلیط راحذف نكنید
حسام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
۰
۰
حذف كارت اعتباری یكساله اقدامی در جهت تقویت بنیه مالی شهرداری و ضعیف شدن قشر كم درآمد میباشد زیرا من ِیك كارمندهستم دارای یك دانشجو و یك محصل دبیرستانی كه هر سه نفرمان روزانه تنها با در آمد من پدر چندین بار میبایست از اتوبوس بی آر تی و مترو استفاده كنیم و در صورت حذف نمی دانم كه آیا به چه صورت باید این هزینه های سر سام آور را پرداخت كنم؟
نامزینت
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
۰
۰
من یك معلم هستم هرروزمجبورم چندباربرای رسیدن به مدرسه اتوبوس سوار بشم توروبه خدافكری بكنید این كه نشد وضع. امیدداشتیم وضع بهتربشه ولی انگار ...
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
۰
۰
با سلام
چرا فروش كارتهای اعتباری یكساله مترو حذف شده است در حالی كه برای بسیاری از افراد صرفه جویی قابل ملاحظه ای به لحاظ هزینه فراهم می كرده است؟ یك كارمند ساده با حقوق 600-700 هزار تومانی اگر بیش از 100 هزار تومن هزینه كرایه و جابجایی گردد چطور می توان شاهد احیای زندگی آنها را داشت؟
لذا از مسئولین ذی ربط خواهشمند است نسبت به احیای مجدد این كارتها گرچه با هزینه بیشتر اقدام گردد.
با تشكر فراوان
مصطفی وهابی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
۰
۰
چه عیبی دارد یك بار هم مردم برنده باشند ؟

نیازمندی ها