مشروبات الکلی، خشونت، سر و صدا و زباله

زندگی شبانه در سوییس در سال های اخیر بطور کلی دچار تغییر شده است.خشونت افزایش پیدا کرده، سر و صدا زیادتر شده و تولید زباله های زیاد که در خیابانها می ماند بیشتر شده است.
کد خبر: ۵۴۳۰۴۸
مشروبات الکلی، خشونت، سر و صدا و زباله

اتحادیه شهرهای سوییس به همین خاطر گزارش مبسوطی در این زمینه ارائه و همزمان تدابیری هم برای رفع آن عرضه کرده است البته دلیل عمده این مشکل، مشروبات الکلی است.

مسوول امور امنیت دولت کانتون لوزان تاکید می کند که مصرف بی حد و حصر مشروبات الکلی بویژه از سوی جوانان علت مهم این امر است.

در گزارش اتحادیه مزبور همچنین تصریح شده که مشروبات الکلی امروز به قیمت ارزان و به وفور در دسترس قرار دارد که این امر زندگی شبانه در سوییس را دچار مشکل ساخته است.

رییس پلیس کانتون لوزان نیز با تاکید بر این موضوع که مشروبات الکلی سبب اصلی این مشکلات است تاکید نموده که ما خواهان آن هستیم که این مشروبات بویژه در راه آهن ها به این آسانی و ارزانی در دسترس نباشد. در حالیکه دولت فروش مشروبات الکلی از ساعت 10 شب به بعد را ممنوع کرده ولی کماکان تهیه مشروب به آسانی میسر است.

 این درحالیست که اتحادیه شهرهای سوییس بر این باور است که ممنوعیت فروش مشروبات از ساعت 10 شب به بعد هم، همه مشکلات را حل نخواهد کرد زیرا جوانان بویژه امروز پیش از ممنوعیت فروش مشروبات، مشروب مورد نیاز خود را تامین می کنند.

ضمنا افزایش مالیات بر مشروبات الکلی هم کمک کننده نبوده زیرا جوانان خود اقدام به تولید مشروبات با مخلوط کردن نوشابه های شیرین و مشروبات الکلی می کنند.

رییس پلیس وینترتور نیز می گوید که جوانان در مجامع عمومی تجمع می کنند و دست به جشن و پایکوبی زده و مشروبات الکلی مصرف می کنند که این امر باعث آزار مردمی است که در آنجا رفت و آمد کرده و یا زندگی می کنند.

این درحالیست که شهر زوریخ در این زمینه موفقیت هایی داشته زیرا اماکن ویژه ای را برای جوانان برای تفریحات شبانه ایجاد کرده که دور از اماکن مسکونی است و برای دیگران مشکلی ایجاد نمی کند ولی مسوولین امنیتی شهرهای بزرگ خواستار یک راه حل کلی برای این امر بوده و از دولت می خواهند که تدابیری را در این زمینه اتخاذ کند تا زندگی شبانه در سوییس مجددا به وضعیت مناسب خود باز گردد.

منبع: روزنامه آلمانی زبان Basler Zeitung 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها