روند فعلی ورزش مناسب نیست

هاشمی‌طبا: مهرعلیزاده بدعت ایجاد کرد

مصطفی هاشمی طبا به دنبال لغو مجمع عمومی کمیته ملی المپیک و ارسال نامه اخیر IOC می گوید حل مشکل ورزش موضوعی ساده است و نباید آن را پیچیده کرد.
کد خبر: ۵۴۲۰۳۱
هاشمی طباء: با این روند مشکلات جدیدتری ایجاد می‌شود


رییس اسبق کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با ایسنا، درباره چگونگی حل موضوع اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک و تعیین زمان برگزاری مجمع انتخابات، ‌اظهار کرد: مسئولان ورزش باید درخواست‌های IOC را بررسی کنند و مشکل را حل کنند. در غیر این صورت اگر بخواهند فرسایشی کار کنند فعالیتشان هیچ خاصیتی نخواهد داشت و بی‌فایده است. با این شرایط مشکلی حل نمی‌شود. البته به قول معروف صلاح مملکت خویش خسروان دانند.

عضو سابق هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک با تاکید بر این که اگر می‌خواهیم مشکل حل شود باید تابع مقررات IOC باشیم، خاطر نشان کرد: کمیته ملی المپیک باید اراده کند و درخواست‌های IOC را صورت جلسه کند و ببیند که چه کاری باید انجام دهد. به نظر من دیدار با مسئولان IOC بی‌خاصیت است و هیچ فایده ای ندارد. اگر مسئولان به دنبال حل مشکل هستند و قبول دارند که عضو IOC هستند و می‌خواهند که کاروان ایران در بازی‌های المپیک حضور پیدا کند باید از قوانین تبعیت و نظرات کمیته‌ بین‌المللی المپیک را تامین کنند. من صراحتا می گویم که اگر این روند را در پیش نگیریم مشکلات جدیدتری هم ایجاد می‌شود.

وی در مورد درخواست فدراسیون‌های عضو مجمع برای این که در جریان روند اصلاح و عملکرد مسئولان کمیته ملی المپیک قرار بگیرند، تصریح کرد: اگر مجمع عمومی تشکیل می‌شد و یا هر گردهمایی دیگری با حضور مجمع برگزار شود، حتی در صورتی که عکسی از آن مراسم بیرون بیاید، این شائبه به وجود می‌آید که ایران حرف‌های IOC را گوش نداده و سرخود کار می‌کند. به نظر من کمیته ملی المپیک برای اطلاع دادن به اعضای مجمع باید جلسات چند نفره با اعضا برگزار کند و از آنها راهکار بخواهد. البته این هم که فکر کنیم مشکل ایران با برگزاری جلسه حل می‌شود درست نیست. کمیته ملی المپیک باید برود و کار را تمام کند.

وی در واکنش به این شایعه که کمیته ملی المپیک اساسنامه اصلاح شده را برای IOC ارسال نکرده و دوباره اساسنامه قبلی را فرستاده که مورد تایید کمیته‌ بین‌المللی المپیک قرار نگرفته، خاطر نشان کرد: من در جریان این مساله نیستم و نمی‌توانم چیزی بگویم.

عضو سابق هیات اجرایی کمیته‌ بین‌المللی المپیک با بیان این که هیچ وقت IOC تا این حد روی یک کشور حساس نشده است، به ایسنا گفت: گاهی مواقع بحث تعلیق کشورها مطرح شده، ولی هیچ زمانی IOC تا این حد روی یک کشور حساسیت نداشته است. معتقدم که هر چه بیشتر پافشاری کنیم حساسیت بیشتر می‌شود. حل کردن مشکل ورزش ایران موضوعی ساده است. وقتی به راحتی می‌توان موضوع را حل کرد، چرا این قدر کار را سخت می‌کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: اگر IOC حس کند که اساسنامه ایران در حال اصلاح است، رویه‌اش را تغییر می‌دهد.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها