روند فعلی ورزش مناسب نیست

هاشمی‌طبا: مهرعلیزاده بدعت ایجاد کرد

رئیس پیشین سازمان تربیت‌بدنی و کمیته ملی المپیک تاکید کرد مشکل بوجود آمده میان ورزش ایران با فدراسیون‌های بین‌المللی با تغییری جزیی قابل حل است.
کد خبر: ۵۶۴۶۹۶
هاشمی‌طبا: مهرعلیزاده  بدعت ایجاد کرد


 مصطفی هاشمی‌طبا در خصوص مشکلاتی که فدراسیون‌های مختلف ورزشی در سال قبل از بازی‌های آسیایی مواجه هستند، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: در بحث ورزش قهرمانی، در حال حاضر با سه مسئله مواجه هستیم. اولین موضوع مدیریت از بالا در رابطه با فدراسیون‌ها بوده که خیلی هم شفاف نیست. بحث دوم هم انتصاب‌های صورت گرفته به عنوان سرپرست فدراسیون است که باعث تعلیق فدراسیون‌ها شده است. موضوع سوم این بخش هم به مشکلات مالی فدراسیون‌ها باز می‌گردد.

وی افزود: با توجه به اینکه هزینه اعزام‌ها سه برابر یا حتی بیشتر شده است، همه این مسایل به تیم‌ها لطمه می‌زند. آنها در راه آماده‌سازی با مشکلاتی مواجه هستند ولی نکات مثبتی نیز وجود دارند. اگر مربیان و سرپرستان تیم‌ها تلاش بیشتری کنند، می‌توانند آنها را به حد نصاب خوبی برسانند. در مجموع باید بگویم آنچه باید برای فدراسیون‌ها و تیم‌ها انجام گیرد نسبت به همه چیزهایی که می‌بینید کاملا افت کرده است و از دیدگاه من رضایت بخش نیست.

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک در خصوص اینکه آیا از دانش مربیان خارجی که قبل در ایران حضور داشته‌اند به اندازه کافی بهره‌برداری شده است، تاکید کرد: این یک نقطه ضعف کلی است و مربوط به زمان حاضر نیست. متاسفانه مربیانی نمی‌آوریم که از آنها مطمئن باشیم و چون از دانش آنها آگاهی نداریم به مربیان هم نمی‌توانیم بگوییم که استفاده کنند. از طرفی دیگر مربیان ما هم فکر می‌کنند که از خارجی‌ها بهترند و حاضر نیستند در کنار آنها کار کنند. این در حالی است که اگر مربیان داخلی بتوانند از داشته‌های خارجی‌ها بهره ببرند زرنگی کرده‌اند.

وی درباره اینکه در چه رشته‌هایی شاهد افت بیشتری خواهیم بود، یادآور شد: فعلا که در تمامی رشته‌ها لطمه خورده‌ایم. بالاخره وقتی یک تیم می‌خواهد به تورنمنت خارجی برود از قبل باید بازیکنان با فضای بازی در خارج از کشور آشنایی داشته باشند تا بتوانند به طور عادی با آنها بجنگند اما شرایط فعلی ورزش کشور باعث شده تا تجربیات تیم‌ها در تقابل با خارجی‌ها کاهش یابد.

هاشمی‌طبا همچنین درباره تعلیق فدراسیون‌های ورزشی اظهار داشت: واقعا نمی‌دانم که در این باره چه چیزی بگویم. بعضا نمی دانم که آیا تعلیق برخی فدراسیون‌ها واقعا رفع شده است یا خیر؟ اطلاعاتی که من در این زمینه دارم در همان حدی است که در رسانه‌ها منتشر شده است و باید بگویم که این روندی که وجود دارد چندان مناسب ورزش کشور نیست.

وی درباره مشکلات پیش آمده بر سر اساسنامه کمیته ملی المپیک عنوان کرد: افشارزاده در این رابطه گفتگو کرده و عنوان کرده که مشکل حل شده است و تنها یک مشکل جزیی وجود دارد که قرار است در اجلاس مسکو درباره آن بحث شود. اما من فکر نمی‌کنم در اجلاس مسکو در این باره بحثی به میان بیاید.

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک همچنین اضافه کرد: هر چند افشارزاده بر این قضیه تاکید دارد ولی من اعتقادم چیز دیگری است و بر این باورم که در اجلاس کمیته بین‌المللی المپیک در مسکو راجع به اساسنامه ایران صحبتی به میان نخواهد آمد.

وی در واکنش به این اظهار نظر مهرعلیزاده که وزیر ورزش نباید در عزل و نصب روسای فدراسیون‌ها دخالت کند، تاکید کرد: در کل باید بگویم این بدعتی است که خودشان به وجود آوردند و گفتند که این کار را انجام بدهیم در حالی که من از ابتدا با این قضیه مخالف بودم.

هاشمی‌طبا در پایان به مهر گفت: البته یک نکته را بگویم که تمامی این مشکلاتی که ما با فدراسیون‌های ورزشی داریم با یک تغییر جزیی قابل حل است. اگر همین بندی را که در خصوص حق رئیس سازمان ورزش یا وزیر ورزش درباره عزل و نصب روسای فدراسیون‌ها گنجانده‌اند را حذف کنند تمامی این مشکلات رفع می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها