برخورد با عامل نشر اکاذیب در اینترنت

فردی که با ایجاد صفحه ای جعلی در اینترنت و نشر اکاذیب موجب هتک حرمت خانواده ای شده بود، شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۵۴۰۴۷۴
برخورد با عامل نشر اکاذیب در اینترنت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) سرهنگ"حسینی" رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی اعلام کرد : پیرو شکایت فردی مبنی براینکه فرد یا افرادی ناشناس با ایجاد صفحه ای جعلی در یکی از شبکه های اجتماعی و درج نام من و دخترم و انتشار شماره تماس ها و مطالب خلاف واقع موجب هتک حرمت و آزار ما شده است،مامورین اقدامات خود را آغاز کردند.

سرهنگ حسینی افزود: پس از تحقیقات فنی و تخصصی متهم شناسایی و به این پلیس احضار شد.

این مقام انتظامی گفت: متهم که پس از رویت مستندات و مدارک موجود چاره ای جز اعتراف نداشت به بزه خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: هر کس به قصد ضرر رساندن به غیر یا تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب علیه دیگران کند افزون بر اعاده حیثیت به حبس از نود و یک روز تا دو سال و یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

ثبت اطلاعات بر روی گوشی موبایل عامل سرقت بود
 
رییس پلیس فتا خوزستان از دستگیری متصدی فروشگاه موبایل که اطلاعات حساب مشتری را سرقت کرده بود خبر داد.

 سرهنگ"شعبان" رئیس پلیس فتا استان خوزستان اعلام کرد : پیرو شکایت فردی مبنی بربرداشت وجه از حساب وی، مامورین تحقیقات خود را آغاز کردند.

سرهنگ شعبان ادامه داد: در بررسی های اولیه مشخص شد که کلیه برداشت ها به صورت خرید اینترنتی نرم افزارهای تلفن همراه بوده است که پس از اقدامات فنی مشخص شد که خریدها از فروشگاه موبایل در اهواز صورت گرفته است.

این مقام انتظامی افزود: پس از اظهارات شاکی مشخص شد که وی چند روز گذشته جهت نصب نرم افزار بر روی گوشی تلفن خود به این فروشگاه مراجعه کرده است ، که نهایتاً متهم شناسایی و دستگیر شد .

سرهنگ شعبان عنوان کرد: متهم پس از رویت مستندات پلیس به جرم خود اعتراف و اظهار داشت " زمانیکه شاکی به فروشگاه من مراجعه کرد ، اطلاعات حساب و رمز بانکی او را از گوشی تلفن همراهش برداشته و اقدام به خرید اینترنتی کردم"

رییس پلیس فتا استان خوزستان در پایان یادآوری کرد : کارت های بانکی و اطلاعات حساب خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار ندهید و به هیچ عنوان اطلاعات خود را در تلفن همراه خود ثبت نکنید.

متصدی کافی نت عامل ترویج فساد
 
متصدی کافی نتی در کرج که گرداننده دو وبلاگ حاوی مطالب مستهجن بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ"نیکنام" رئیس پلیس فتا استان البرز اعلام کرد : در راستای کاهش تخلفات در فضای مجازی خصوصاً جرایم علیه عفت عمومی، مامورین پلیس فتا البرز دو وبلاگ را که در زمینه انتشار تصاویر و فیلم های مستهجن فعالیت می کرد، شناسایی و اقدامات خود را جهت شناسایی گرداننده آنها آغاز کردند.

سرهنگ نیکنام ادامه داد: در بررسی های اولیه مشخص شدکه وبلاگ های مورد نظر از کافی نتی واقع در کرج پشتیبانی می شود لذا متصدی کافی نت به این یگان احضار و در مراحل اولیه اظهار کرد که افراد زیادی به کافی نت مراجعه می کنند و احتمالا کاربران چنین اقدامی کرده اند.

این مقام انتظامی افزود: لیکن زمانی که مدارک و مستندات جمع آوری شده توسط مامورین ارائه شد متصدی مربوطه ناچار به جرم خود اعتراف و بیان کرد که مدتی است وبلاگ مورد نظر را جهت فروش فیلم و عکس و کسب درآمد راه اندازی کرده است.

رییس پلیس فتا استان البرز در پایان هشدار داد: ترویج فساد و تبلیغ آن به هر نحو و نیز استفاده ابزاری از افراد برای گسترش فحشا در فضای مجازی جرم تلقی شده و با عاملان آن برخوردی قانونی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها