عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

بودجه اواسط اردیبهشت تصویب می‌شود

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه لایحه بودجه اوایل اسفند به مجلس بیاید اواسط اردیبهشت تصویب می‌شود، گفت: در صورت تأخیر بیشتر لایحه قطعا نیازمند بودجه سه دوازدهم خواهیم بود.
کد خبر: ۵۳۹۲۱۵
بودجه اواسط اردیبهشت تصویب می‌شود

جعفر قادری در واکنش به خبر اخیر دولت مبنی بر ارائه بودجه در اوایل اسفند ماه، اظهار داشت: مجلس بر اساس آیین‌نامه داخلی عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: پس از اینکه دولت لایحه بودجه سالانه کل کشور را تقدیم مجلس کند وبا اعلام وصول بین نمایندگان توزیع خواهد شد.

وی گفت: پس از آن بندهای ماده واحده بودجه و همچنین جداول در اختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت که باید پس از 10 روز پیشنهادات ارائه شود.

قادری با بیان اینکه کمیسیون‌های تخصصی نیز 15 روز فرصت دارند تا پس از جمع‌بندی پیشنهادات نمایندگان بررسی‌ها را به کمیسیون تلفیق بیاورند، تأکید کرد: در این فاصله کمیسیون تلفیق طی دو تا سه هفته پیشنهادات را جمع‌بندی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به ارائه دیرهنگام لایحه بودجه پیش‌بینی می‌شود با تعطیلات مجلس در نوروز مواجه شده و نهایتا از نیمه دوم فروردین ماه کار بررسی بودجه مجددا آغاز شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سؤال که در این فاصله دولت باید بر چه اساسی دخل و خرج خود را انجام دهد، گفت: نهایتا دولت در صورتی که بودجه را در اوایل اسفند به مجلس بیاورد باید بودجه دو دوازدهم را به همراه آن تقدیم مجلس کرده و در صورت تأخیر بیشتر نیازمند مصوبه سه دوازدهم بودجه خواهد بود.

قادری با تأکید بر اینکه دولت باید دست از لج و لجبازی برای تقدیم لایحه بودجه به مجلس بردارد، تصریح کرد: قطعا ارائه دیرهنگام بودجه برای دولت مشکلاتی به‌وجود خواهد آورد.

براساس این گزارش اخیر برخی دولتی‌ها خبر داده‌اند لایحه بودجه اوایل اسفندماه تقدیم مجلس خواهد شد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها