یک تحلیل‌گر اقتصادی به پرس تی‌وی گفته است اتحادیه اروپا به جای اجرای اقدامات ریاضتی باید راه حل اقتصادی دیگری را امتحان کند.
کد خبر: ۵۱۵۵۶۷

رولین آمور، مدیر اجرایی سرمایه‌گذاری از واشنگتن در گفت‌وگو با شبکه پرس تی‌وی بیان کرد: «کاری که آنها (اعضای اتحادیه اروپا) انجام می‌دهند اجرای اقدامات ریاضتی است، اما آنان سعی دارند این کار را با مالیات بیشتر انجام دهند و این عملی نیست.»

وی افزود: «اقتصاد از مقررات بالاتری طفره می‌رود و مالیات بیشتر و اقدامات ریاضتی، پول بیشتری از اقتصاد بیرون می‌کشد. آنان باید راه حل اقتصادی دیگری غیر از آنچه که پیش گرفته‌اند اتخاذ کنند، زیرا ظاهرا آنچه که پیش گرفته‌اند کارآمد نیست.»

این تحلیل‌گر اقتصادی با بیان این که فکر نمی‌کند در اقتصاد اروپا به طور کلی تاثیری شاهد باشیم گفت: «من مطمئن هستم که آنها با واقعیت کنار خواهند آمد. در اینجا دو موضوع مطرح است.»

آمور افزود: «اولین موضوع این است که کشورهای اروپایی یا اتحادیه اروپا تحت ریاضت شدید هستند و بودجه‌ای را که دو برابر نرخ تورم است غیرقابل قبول می‌دانند. آنها ترجیح می‌دهند ریاضت در اتحادیه اروپا نیز اتفاق بیفتد. این اولین مطلب است.»

این تحلیل‌گر اقتصادی در بیان دومین موضوع گفت: «آنها در اروپا پول کافی ندارند، از این رو این دو موضوع هستند که در این بین نقش دارند. اما به عقیده من آنها آن را حل خواهند کرد.»

وی که معتقد است فروپاشی اتحادیه اروپا با پایان مالی آن فرا می‌رسد گفت: «تنگنای یورو در آلمان، که شاید نسبتا قوی‌ترین کشور (در منطقه یورو) باشد و همچنین کشورهای دیگر از یونان گرفته تا ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و شاید هم فرانسه به شدت جریان دارد.»

آمور افزود: «با پیش رفتن تزلزل آنان، تلاش برای در کنار هم نگه داشتن اتحادیه یا دست کم اتحادیه پولی از جهتی ممکن است غیر قابل تحمل باشد و به عقیده من اگر این اتحادیه از هم فرو بپاشد، دلیل اصلی آن از همین جا نشات گرفته است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها