استفاده از روغن ماهی برای مقابله با آلزایمر

آلزایمر از بیماری هایی است که در مراحل حاد به فراموشی و اختلالات شخصیتی می انجامد تا جایی که گفته اند آلزایمر یکی از فرمهای زوال عقل است.
کد خبر: ۴۸۶۸۰
یک پزشک آلمانی به نام آلزایمر در سال 1906 متوجه فیبرها و رشته های عصبی غیرطبیعی در مغز فردی مرده شد و این بیماری را آلزایمر نامید.
نتایج تحقیقات پژوهشگران امریکایی روی موشهایی که از نظر ژنتیکی تغییر داده شده اند، نشان داد که استفاده از اسیدهای چرب امگا - سه به مقدار زیاد، می تواند پیشرفت بیماری را به تاخیر بیندازد و باعث کند شدن تخریب سلولهای عصبی مغز بیمار شود.
پژوهشگران دو دسته از موشها را آزمایش کردند که به غذای یکی از دو گروه ، اسید چرب امگا- سه اضافه شده بود. آنها مشاهده کردند این گروه از موشها نسبت به گروهی که غذای آنها اسیدچرب امگا - سه نداشت ، علایم بیماری را بسیار کمتر دارند.
درواقع اسیدهای چرب از سلولهای مغزی و پایانه های عصبی در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند. اسدیهای چرب امگا - سه ، اسیدهای اشباع نشده ای هستند که در ماهی هایی مثل ماهی آزاد، شاه ماهی و ماهی خال مخالی وجود دارند.
بد نیست بدانید که این چربی در گذشته با نام «ویتامین شناخته می شد تا این که مشخص شد به گروه چربی ها تعلق دارد. تشخیص بیماری آلزایمر در ابتدای بیماری کار چندان آسانی نیست ، چرا که علایم این بیماری شباهت بسیاری با علایم دیگر بیماری های از این دست دارد و متاسفانه اغلب تازه زمانی که تغییرات شخصیتی در بیمار برجسته می شود و قسمت عمده ای از مغز به صورت غیرقابل برگشتی آسیب می بیند، می توان آن را به عنوان یک نشانه مطمئن در نظر گرفت.
البته هرفراموشی علامت اصلی آلزایمر نیست ، هر شخص ممکن است در دوره های مختلف دچار اختلال حافظه شود. از علایم خفیف بیماری می توان به سردرگمی ، آگاهی نداشتن به زمان و محیط و تغییر در قوه قضاوت اشاره کرد.
علایم شدید بیماری شامل مواردی مثل صحبت نکردن ، بی اشتهایی ، کاهش وزن وعدم کنترل ادرار و مدفوع می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها