مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از صدور مجوز نصب کنتورهای هوشمند گاز در تهران خبر داد.
کد خبر: ۴۵۷۲۱۸

مجتبی شیخ بهایی درباره آخرین وضعیت نصب و راه اندازی کنتورهای هوشمند گاز، گفت: در مرحله نخست به منظور بررسی وضعیت عملکرد کنتورهای هوشمند گاز نصب و راه اندازی نسل جدید این کنتورها در سطح تهران به پایان رسیده است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با یادآوری اینکه در این مرحله تعداد 150 دستگاه کنتور هوشمند توسط سازندگان داخلی، طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی شده است، تصریح کرد: با تکمیل این مرحله و جمع آوری اطلاعات، در حال حاضر آزمایش اولیه راه اندازی این کنتورهای هوشمند گاز انجام شده است.
 
وی با اعلام اینکه به زودی تولید انبوه کنتور هوشمند گاز نمونه سازی شده توسط سازندگان داخلی در کشور آغاز می شود، اظهار داشت: با توجه به موفقیت آمیز بودن نصب کنتورهای هوشمند ساخت داخل، اخیرا مجوزی به منظور نصب حدود دو هزار دستگاه کنتور هوشمند گاز برای سازندگان و پیمانکاران داخلی صادر شده است.
 
این عضو هیات مدیره شرکت ملی گاز در واکنش به ادعای جایگاه داران «سی.ان.جی» کشور مبنی بر غیر استاندارد بودن روش فروش گاز به این بنگاه‌های اقتصادی، بیان کرد: در حال حاضر کنتورهای نصب شده در جایگاه‌های CNG به آخرین تکنولوژی روز مجهز هستند.
 
وی با بیان اینکه کنتورهای که هم اکنون در جایگاه‌های CNG فعال است مشابه کنتورهای واردات و صادرات گاز از ترکمنستان و ترکیه است، تاکید کرد: دقت اندازه گیری این کنتورهای گاز بالا بوده و ضریب خطای این تجهیزات در پایین ترین سطح قرار دارد.
 
شیخ بهایی با اعلام اینکه شرکت ملی گاز آمادگی پاسخگویی هر گونه خطا در اندازه گیری کنتورهای گاز جایگاه ‌های CNG را داریم، تبیین کرد: پیش بینی می شود با راه اندازی نخستین مرکز کالیبراسیون گاز ایران مشکل اندازه گیری گاز جایگاه‌های CNG هم در آینده به طور کامل مرتفع شود.
 
این در حالی است که اردشیر دادرس رییس هیات مدیره انجمن صنفی «سی.ان.جی» اخیرا با اشاره به عدم نصب تجهیزات «میترینگ» در جایگاه‌های CNG از صدور قبوض نجومی گاز به عنوان یکی از دلایل تعطیلی جایگاه‌های CNG خبر داده است.
 
آبان ماه سالجاری با دستور «رستم قاسمی» وزیر نفت مقرر شده بود با نصب کنتورهای جرمی مشکل اختلاف در چگالی و حجم فروش گاز طبیعی در جایگاه های CNG به طور کامل مرتفع شود.
 
بر این اساس، پیش بینی می شد با نصب کنتورهای جرمی در جایگاه های گاز اختلافات بخش خصوصی و دولت در گاز عرضه شده به این بنگاه های اقتصادی از بین برود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها