داوران لیگ کشتی زیر باران فحاشی نمی‌توانند درست تصمیم بگیرند

محمدی: قداست‌ کشتی باید حفظ شود

باز هم جنجال در لیگ برتر کشتی آزاد؛ جنجالی که مسوول کمیته لیگ و کمیته داوران فدراسیون کشتی آن را ناشی از عدم آگاهی مربیان دانسته و سرمربی تیم خونه به خونه بابل دلیل وقوع چنین اتفاقاتی را نشات گرفته از ناکارآمدی کمیته لیگ می‌داند.
کد خبر: ۴۵۱۰۳۹

پس از آن‌که در جریان دیدار تیم‌های ملایر و نفت در چارچوب هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد، مسابقه با اعتراض ملایری‌ها نسبت به عدم صدور مجوز برای 2 کشتی‌گیر خارجی آنان همراه شد، فاز دوم این اعتراض‌ها به دیدار برگشت 2 تیم یعنی در هفته سوم دور برگشت کشیده شد و در نهایت به دلیل اتفاقات رخ داده، ملایر به حکم کمیته انضباطی فدراسیون کشتی از میزبانی دیدار خانگی بعدی خود محروم شد. اما این محرومیت زیاد هم به ضرر ملایری‌ها نبود؛ چرا که با حکم کمیته انضباطی دیدار این تیم مقابل خونه به خونه بابل در چارچوب هفته چهارم دور برگشت باید در بروجرد برگزار می‌شد؛ شهری در 64 کیلومتری ملایر!

این دیدار روز پنجشنبه و در شرایطی که با حساب 3 بر یک به سود ملایر جریان داشت، به دلیل اعتراض‌ها به رای داوران و متشنج شدن جو سالن، تیم خونه به خونه بابل مسابقه را نیمه تمام رها کرد تا مسابقه با برتری 6 بر یک ملایر خاتمه یابد.

نمازیان: مشکلی وجود نداشت

همه این اتفاق‌ها در حالی رخ داد که نماینده کمیته انضباطی فدراسیون در سالن محل برگزاری مسابقه حضور نداشت. عباس نمازیان، سرپرست کمیته لیگ فدراسیون کشتی در این باره به «جام‌جم» گفت: «خود من در بروجرد حضور نداشتم، اما گزارش نماینده ما حاکی است که هیچ مشکلی از سوی تماشاگران وجود نداشته و مسوولان تیم خونه به خونه باید رای داوران را می‌پذیرفتند.»

وی خاطرنشان کرد: اگر در دیدار قبلی شهرداری ملایر با نفت تهران جنجال پیش آمده، کمیته انضباطی فدراسیون کشتی درباره آن تصمیم لازم را گرفته و هیچ ارتباطی به این دیدار ندارد که می‌گویند همواره در دیدارهای ملایر جنجال پیش می‌آید.

علی‌اکبر طهماسبی، رئیس کمیته داوران فدراسیون نیز دلیل وقوع این جنجال را ناآگاهی مربیان از قوانین داوری فیلا دانست و گفت: «در این مسابقه داوران خیلی خوب قضاوت کردند، متاسفانه یا مربیان ما مقررات را نمی‌دانند یا این‌که می‌دانند و چون کم آورده‌اند می‌خواهند جو را برهم‌بزنند.»

از طرفی روح‌الدین حسینی، مدیرعامل باشگاه شهرداری ملایر با تاکید بر این‌که حرکت تیم خونه به خونه در ترک مسابقه، بی احترامی به تماشاگران بود، گفت: مربیان این تیم می‌دانستند بازنده‌اند و به همین دلیل به مسابقه ادامه ندادند. این در حالی است که غلامرضا محمدی، سرمربی تیم خونه به خونه در این باره به جام‌جم گفت: نباید اطلاعات غلط به مردم داد. بحث این نیست که مربیان به قوانین داوری فیلا آشنا هستند یا نه، واقعیت مطلب این است در سالنی که بیش از 2000 نفر در آن با الفاظ رکیک به داوران فحش می‌دهند، طبیعی است که داوران هم نتوانند تصمیم درست بگیرند و تحت تاثیر جو مخرب سالن قرار بگیرند.

محمدی با بیان این‌که تصمیم او مبنی بر بیرون کشیدن تیمش در واقع در راستای قداست کشتی بوده است، تاکید کرد: واقعا جای فحاشی و الفاظ رکیک در کشتی است؟ ما خانواده خود را دوست داریم و دلمان نمی‌خواهد مورد بی‌احترامی قرار بگیریم. این وسط کمیته لیگ باید تصمیم قاطعی در رابطه با این حاشیه‌ها اتخاذ کند؛ حاشیه‌هایی که به هیچ عنوان مختص این دیدار نبوده است.

سرمربی تیم خونه به خونه خاطرنشان کرد: متاسفانه اتفاقاتی در لیگ کشتی می‌افتد که یک مقصر بیشتر ندارد که آن هم کمیته لیگ کشتی است. چرا باید چنین حاشیه‌های مخربی بر لیگ کشتی حکمفرما باشد؛ حاشیه‌هایی که در نهایت دود آن به چشم تیم ملی ما خواهد رفت.

محمدی در پاسخ به این سوال که از سرمربی تیم‌ملی توقع چنین حرکتی و نیمه تمام گذاشتن یک مسابقه نمی‌رود، تصریح کرد: آقایان در شرایطی همه تقصیر را به گردن ما می‌اندازند که کمیته لیگ در 2 سال اخیر ناکارآمدی خود را بارها نشان داده و باید در آن تجدید نظر شود. اعتقاد دارم کاری که انجام داده‌ام در راستای حفظ قداست کشتی بوده و حاضرم هزینه آن را بپردازم، چرا که معتقدم در ورزش و بویژه کشتی نباید خبری از فحاشی باشد.

جدال بر سر‌ انتخاب میزبان فینال

لیگ کشتی در حالی قرار است روز 26 دی ماه با برگزاری دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی و فینال و با حضور تیم‌های بابل، ملایر، سبزوار و همدان برگزار شود که پیش از این فدراسیون کشتی از میزبانی بابل در این روز خبر داده بود؛ تصمیمی که با اعتراض دیگر تیم‌ها خیلی زود برگشت و طبق اعلام عباس نمازیان سرپرست کمیته لیگ قرار است در جلسه امروز و با حضور نمایندگان 4 تیم یاد شده، میزبان انتخاب شود. در این میان گفته می‌شود چون احتمال به توافق رسیدن تیم‌ها برسر انتخاب میزبان کم است به احتمال فراوان مرحله نهایی لیگ در شهری بی‌طرف برگزار می‌شود.

غلامرضا محمدی در این باره با تاکید بر این‌که تیم خونه به خونه هر تصمیم فدراسیون را در این رابطه می‌پذیرد، تصریح کرد: انتخاب بابل و منتفی شدن این انتخاب در نوع خود جالب توجه بود، اما باید گفت چطور است سال گذشته 2تیم مازندرانی در لیگ حضور داشتند و فینال در تهران بدون هیچ مشکلی برگزار شد؟ 2 سال پیش هم گرگان میزبان بود، پیشنهاد من این است که امسال بابل به عنوان میزبان انتخاب بشود و سال دیگر همدان. نه این‌که بخواهند حق تیم‌ها را نادیده گرفته و مسابقات را به شهر بی‌طرف ببرند.

با این حال نمازیان تاکید دارد چنانچه 4 تیم یاد شده بر سر انتخاب میزبان به توافق نرسند چاره‌ای جز برگزاری مسابقات در شهر بی‌طرف وجود ندارد. او در عین حال گفت: بی شک همه توان خود را به کار می‌بندیم تا دیدارهای نهایی لیگ را بدون حاشیه و به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها