سخنگوی اقتصادی دولت گفت: فردی که دارای تابعیت ایرانی باشد به لحاظ قانونی امکان بهره مندی از یارانه های نقدی را دارد.
کد خبر: ۴۳۴۰۶۷

سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: ما باید طبق قانون، یارانه ها را متناسب با درآمدها پرداخت کنیم، بنابراین حرفی از حذف یارانه ها نیامده است بلکه منظور تناسب پرداخت ها با سقف درآمد بوده است.

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه گام اولی که در زمینه هدفمند کردن یارانه ها برداشتیم «خوداظهاری» و گام بعدی هم «خود انصرافی» بود، گفت: در مرحله اول پرداخت یارانه های نقدی در حدود 13 میلیون نفر ثبت نام نکرده بودند اما وقتی دیدند رقم یارانه کمی چشمگیر و دندانگیر شده برای دریافت آن ثبت نام کردند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: در مجموع هم اکنون در حدود چهار میلیون نفر هستند که یا صلاح ندیدند و یا خود را مستغنی از دریافت یارانه نقدی دیده اند که ثبت نام نکردند و ما هم از آنها تشکر می کنیم.

وی در عین حال تصریح کرد: البته مجددا توصیه می کنیم افرادی که احساس می کنند به دریافت یارانه های نقدی احتیاجی ندارند انصراف بدهند تا این قانون موفق تر اجرا شود.

حسینی با تاکید براینکه درحال حاضرهیچ مصوبه ای در ستاد هدفمند کردن یارانه ها مبنی بر حذف یارانه نقدی گروهی از اقشار بویژه اقشار پردرآمد وجود ندارد، گفت: البته تلاش خواهیم کرد تا در مراحل بعدی هدفمند کردن یارانه ها در صورتیکه مجموعه اطلاعات فردی را با هم مرتبط کنیم بتوانیم از گروه های خاص حمایت بیشتری کنیم.

سخنگوی اقتصادی دولت درخصوص اینکه ستاد هدفمند کردن یارانه ها تاکنون در رابطه با پرداخت یارانه نقدی به ایرانیان خارج از کشور چه اقداماتی انجام داده است، گفت: در مورد خارج نشین ها بحث هایی مطرح بود که قرار شده مراکز ذیربط اطلاعات مربوط به این افراد را در اختیار ما بگذارند تا اقدامات بعدی را در این رابطه انجام دهیم.

به گزارش مهر، وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: فردی که دارای تابعیت ایرانی باشد، به لحاظ قانونی امکان بهره مندی از یارانه های نقدی را دارد.

گفتنی است، براساس آمارهای به ثبت رسیده در سایت مرکز آمار ایران، متقاضیان دریافت یارانه نقدی به بیش از 74 میلیون نفر رسیده اند.

در همین حال، براساس اطلاعاتی که در سامانه وزارت رفاه و تامین اجتماعی به ثبت رسیده است، حدود 72.5 میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها