سخنگوی اقتصادی دولت با تشریح برنامه‌های بانک ها برای تحقق 2.5 میلیون شغل به عنوان یکی از برنامه‌های مهم دولت در سالجاری، یکی از معیارهای انتخاب طرحها را بازدهی سریع و اشتغالزایی اعلام کرد.
کد خبر: ۴۰۹۷۰۹

سید شمس الدین حسینی در گفتگو با مهر درباره برنامه بانکها برای تحقق ایجاد 2.5 میلیون شغل به عنوانی یکی از اهداف مهم دولت در سالجاری گفت: بانک ها همچنان در جلسات شورای عالی اشتغال شرکت می کنند و متناسب با تدابیر مالی که این شورا به ویژه با محوریت بانک مرکزی و وزارت اقتصاد تعیین می کند، از برنامه های اشتغالزایی پشتیبانی می کنند.

سخنگوی اقتصادی دولت دهم افزود: این در حالی است که وامها و تسهیلات پرداختی از سوی بانکها به جز درصد کمی که به عنوان وامهای ضروری و اجتماعی مانند وام ازدواج، تحصیل یا قرض الحسنه تعلق می گیرد، بقیه وامها بانکها همگی در جهت حمایت از تولید است.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه بانک کشاورزی، سرمایه در گردش در اختیار بنگاه های مرتبط با کشاورزی قرار می دهد و یا وام به صورت سرمایه ثابت و سرمایه گذاری به آنها می دهد، که تمامی این موارد در جهت اشتغال زایی صورت می گیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: منتهی کشوری مانند ایران به دلیل رشد جمعیت بالا و افزایش نرخ مشارکت با عرضه نیروی انسانی و نیروی کار بیشتر در مراتبی از زمان مواجه می شود و یا اینکه تقاضای نیروی کار در آن بالا می رود، بنابراین طبیعی است که باید در برنامه های درآمدزایی اقتصادی و رشد اقتصادی به کاربری، بیشتر توجه کند.

به گفته حسینی ، طبیعی است که یکی از معیارهای انتخاب طرحها در بین طرحهای بی شماری که به بانک ها ارائه می شود به بازده رسیدن سریع تر و ایجاد اشتغال است و این پشتیبانی از سوی بانک ها صورت می گیرد و دولت نیز با توجه به منابعی که در اختیار دارد از بانکها حمایت می کند.

پس از پرونده طرح بنگاه‌های کوچک زودبازده و به دنبال افزایش درخواست کارجویان برای ورود به بازار کار، تحقق 2 میلیون و 500 هزار فرصت شغلی بزرگترین پرونده اشتغالی دولت و به نوعی بزرگترین هدف در این بخش حتی در ده‌های گذشته است.

دستیابی به این هدف بزرگ بدون همکاری و افزایش قدرت تسهیلات دهی بانک ها به هیچ وجه امکانپذیر نیست؛ هرچند همه نیازهای بازار کار برای تحقق یک فرصت شغلی فقط پول نیست و باید به موضوعاتی مانند میزان مهارت نیروی کار، وضعیت تولید و سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز توجه داشت.

با این حال، باید منتظر بمانیم تا برنامه روشن و جدی بانکها در این زمینه اعلام شود. در حال حاضر 3 ماه از سال سپری شده است و بانکها برای حمایت از دولت در زمینه تحقق هدف بزرگ اشتغالی خود 9 ماه دیگر فرصت دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها