ثبت تعاونی‌ها در تابلوهای بورس

مطالعات ورود تعاون به بورس آغاز شد

معاون وزیر تعاون با اعلام خبر آغاز مطالعات کارشناسی بورس و تعاون برای فراهم شدن زمینه ورود تعاونی‌ها به تابلوهای بورس کشور گفت: به زودی در این ارتباط به یک تصمیم مشترکی دست خواهیم یافت.
کد خبر: ۴۰۹۴۴۴

عبدالمجید غریب رضا در گفتگو با مهر در خصوص آخرین اقدامات به عمل آمده در زمینه ورود تعاونی ها به بورس و برخی اظهار نظرها در رابطه با برنامه ریزی برای فراهم شدن زمینه ورود تعاونی ها به فرابورس، گفت: ما در این زمینه در حال کارهای کارشناسی هستیم و در شرایط فعلی نمی توان تصمیم گیری روشنی را در این زمینه ارائه کرد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت تعاون، اظهار داشت: به صورت کلی طرح ورود تعاونی ها به فعالیت های بورسی، فرابورس، فعالیت در تابلوی اصلی بورس و یا اینکه حتی کار به شکل ایجاد یک تابلوی جداگانه و ویژه برای تعاونی ها باشد در دست بررسی است.

تغییر دیدگاه بورس

غریب رضا تصریح کرد: در این مقطع می توان گفت که مطالعات این کار در حال انجام است و پس از اینکه به یک جمع بندی رسیدیم در آن زمان تصمیم مشترک خود را با سازمان بورس و اوراق بهادار خواهیم گرفت. بنابراین در آینده نزدیک زمینه برای ورود تعاونی ها به بورس فراهم می شود.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد بورسی ها تمایل چندانی برای حضور بخش تعاون در فعالیت های بورسی ندارند و به نوعی در مقابل این خواسته تعاونی ها و الزام اصل 44 مقاومت می کنند، گفت: در هر حال یک دیدگاهی در قبل بوده است اما هم اکنون چنین دیدگاهی تعدیل شده است.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، بیان داشت: هم اکنون هماهنگی ها برای ورود بخش تعاون به فعالیت های بورسی در حال برقراری است و زمینه همکاری در حال گسترش است و امیدواریم بزودی کارها انجام شود.

در کنار موضوعات مختلف پیش بینی شده در قانون اصل 44 برای تقویت حضور بخش تعاون در اقتصاد ملی مانند ایجاد بانک توسعه تعاون، راه اندازی بیمه های تعاونی سهامی عام، ایجاد صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون، ایجاد تعاونی های فراگیر ملی، تعاونی های سهامی عام و تعاونی های سهامی عدالت؛ ورود بخش تعاون به بورس نیز از دیگر پیش بینی های صورت گرفته بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها