بن همام از ریاست AFC تعلیق شد

کمیته اخلاقی فیفا پس از نشستی 8 ساعته برای بررسی اتهام رشوه‌خواری در این فدراسیون، در نهایت رای به تبرئه سپ بلاتر رئیس فیفا و تعلیق روسای کنفدراسیون فوتبال آسیا و حوزه کونکاکاف و دریای کارائیب داد. انتخابات ریاست فیفا دو کاندیدا بیشتر نداشت یکی سپ بلاتر سوئیسی و دیگری محمد بن همام قطری با وجود این ‌که این 2 نفر رقابت شدیدی برای تکیه زدن 4 ساله بر ریاست فیفا داشتند محمد بن همام که گویی از وخیم بودن اوضاع خبر داشت روز یکشنبه رسما کناره‌گیری خود را از کاندیداتوری اعلام کرد تا بلاتر تنها نامزد فیفا باقی بماند و برای 4 سال دیگر بر کرسی ریاست این فدراسیون مهم تکیه بزند.
کد خبر: ۴۰۷۰۸۵

اما این تنها ناکامی بن همام نبود چرا که کمیته اخلاقی فیفا درباره اتهام رشوه به اعضای بلندپایه این فدراسیون تشکیل جلسه داد و در نهایت سپ بلاتر رئیس فیفا را از اتهام پرداخت رشوه تبرئه کرد و محمد بن همام رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و جک وارنر رئیس کنفدراسیون فوتبال منطقه کونکاکاف که همزمان عضو کمیته اجرایی فیفا هستند را مجرم شناخت و رای به تعلیق آنها از ریاست فدراسیون‌های قاره‌ای داد. کمیته اخلاقی فیفا اعلام کرد که در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که بلاتر در هیچ مورد دچار نقض قوانین نشده است، اما بن همام و جک وارنر متهم شدند که به نمایندگان اتحادیه فوتبال کارائیب ،نفری 40 هزار دلار رشوه پرداخت کرده‌اند تا در انتخابات فیفا به تنها رقیب بلاتر رای دهند.

در شرایطی که ریاست بن همام بر کنفدراسیون فوتبال آسیا به حالت تعلیق درآمده، گفته می‌شود ژانگ‌ژونگ و نایب‌رئیس چینی CFA به عنوان جانشین بن‌همام عهده‌‌دار این مسوولیت در فوتبال قاره خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها