وزیر نیرو از ظرفیت 10 هزار مگاواتی ذخیره برق کشور در زمان حاضر خبر داد.
کد خبر: ۳۹۶۳۲۴

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت نیرو، مهندس مجید نامجو روز دوشنبه (امروز) در نخستین نشست شورای برق این وزارتخانه، گفت: هم اکنون ظرفیت ذخیره برق کشور به 10 هزار مگاوات رسیده است که طبق برنامه نیز باید همیشه 25 درصد از ظرفیت برق کشور مازاد باشد تا بتوانیم از کارایی و ظرفیت آن استفاده کنیم.

وی همچنین درخصوص تامین منابع مالی لازم برای پرداخت مطالبات پیمانکاران صنعت آب و برق، اظهار کرد: براساس مواد 124 تا 127 برنامه پنجم توسعه کشور، وزارت نیرو می‌تواند با فروش بخشی از دارایی‌های خود، وضعیت بدهی‌های خود را سامان دهد.

وزیر نیرو در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت موضوع خصوصی سازی و حمایت از بخش خصوصی، افزود: در این خصوص فعالیت‌ها و برنامه ریزی‌های خوبی اتخاذ شده که از آن جمله می‌توان به واگذاری 11 شرکت در سال گذشته اشاره کرد.

به گفته وزیر نیرو، امسال نیز بیش از 80 درصد فهرست شرکت‌های مشمول واگذاری به بخش خصوصی مربوط به وزارت نیرو مندرج در لایحه پیشنهادی بودجه سال 90، مربوط به زیرمجموعه شرکت توانیر است.

وی گفت: در بودجه امسال واگذاری 92 شرکت به وزارت نیرو تکلیف شده است.

نامجو تصریح کرد: یکی از اقدام‌هایی که در راستای ادامه برنامه خصوصی سازی باید انجام شود، ترغیب و تشویق بخش خصوصی توسط وزارت نیرو است و در این راستا باید از تمامی ابزارها همچون بازاریابی مناسب استفاده کرد تا بخش خصوصی اطمینان خاطر بیشتری از حمایت وزارت نیرو به دست آورد.

وی افزود: باید از بخش خصوصی حمایت و راهکارهایی همچون خرید تضمینی برق را لحاظ کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها