استاندار کرمان گفت: تولید زیتون نیاز کشور است و باید کشت این محصول در سطح استان کرمان توسعه یابد.
کد خبر: ۳۷۹۱۸۵

به گزارش ایسنا، اسماعیل نجار در بازدید از مجموعه زیتون‌کاری حسن‌آباد از توابع شهرستان زرند گفت: زیتون و هر محصول روغنی دیگر مورد توجه دولت است و از حدود 20 سال گذشته تاکنون جایگاه خاصی را پیدا کرده است.

وی با اشاره به این‌که زیتون در گذشته تنها در شمال کشور کشت می‌شد، افزود: اما این محصول اکنون در کل کشور کاشت می‌شود و ثمردهی خوبی دارد.

وی افزود: محصول زیتون نیاز کشور است و باید توسعه یابد و صاحب‌نظران پیرامون حفظ و نگهداری مجموعه‌های موجود زیتون کاری و توسعه بیشتر این محصول راهکارهای مناسب ارائه دهند.

استاندار کرمان با بیان این‌که وضعیت موجود کشت محصول زیتون در استان باید حفظ شود، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید از این مجموعه‌های زیتون کاری در استان با جدیت حمایت کنند.

نجار با اشاره به مشکل عدم گازکشی مزرعه زیتون‌کاری منطقه حسن‌آباد زرند بیان کرد: بحث گازرسانی به مجموعه‌های کشاورزی، دامپروری و صنایع به جد در دستور کار قرار دارد و در این راستا اکیپ‌هایی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: بحث آبرسانی، راه‌اندازی خط ثابت تلفن و سایر مشکلات این مجموعه زیتون‌کاری را در استان دنبال می‌کنیم و امیدواریم هر چه سریع‌تر این مشکلات رفع شوند.

حسن اسدی رئیس هیات مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی و مدیر مجموعه زیتون‌کاری حسن‌آباد نیز در ادامه این جلسه گفت: مسوولان اجرایی استان باید در زمینه تامین آب کشاورزی و آشامیدنی روستای حسن‌آباد که جزو ضروریات است، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان این‌که باید پست برق فشار قوی برای گلخانه‌های منطقه حسن‌آباد احداث شود، افزود: به روستای حسن‌آباد هیچ گونه خدماتی در این راستا ارائه نشده است.

عضو شورای ملی زیتون خاطرنشان کرد: برای توسعه کشت زیتون نیازمند توجه و کمک مسوولان مربوطه هستیم.

وی در این جلسه راهکارهایی برای توسعه کشت محصول زیتون و همچنین بهره‌برداری بیشتر از آن ارائه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها