وزیر بازرگانی:

قیمت‌ها تا پایان سال ثابت می‌ماند

وزیر بازرگانی با بیان اینکه بخش خصوصی در توافقات مختلف خود با وزارت بازرگانی این قول را داده که تا پایان سال قیمت‌ها را ثابت نگه دارد، به تفاهم‌نامه‌های مشترک با برخی انجمن‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: در این توافقات بر ثبات قیمت‌ها تا پایان سال تاکید شده است.
کد خبر: ۳۷۳۳۳۸

به گزارش ایسنا، مهدی غضنفری اجرای موفق قانون هدفمندی یارانه‌ها را در سایه تعامل با فعالان حوزه بازار به ویژه اصناف دانست و عنوان کرد: در مجموع دو هزار و 100 اتحادیه صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با وزارت بازرگانی درباره افزایش نیافتن قیمت‌ها تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌اند که از این تعداد 900 شعبه فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند، رفاه و اتکا در سراسر کشور هستند.

وی ادامه داد: در این توافق مقرر شد که اتحادیه‌های صنفی و کلیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با ثابت نگه داشتن قیمت‌ها در صورت مشاهده کمبودهای احتمالی آن را بلافاصله به وزارت بازرگانی اطلاع دهند تا از محل ذخیره کالاهای اساسی تامین شود.

وزیر بازرگانی هم‌چنین هشدار داد: اگر برخی بخواهند نوعی اخلال سازماندهی شده را بر ضد اجرای این قانون انجام دهند، شک نکنند که به‌شدت با آن‌ها برخورد خواهد شد. زیرا قوه قضاییه به طور مشخص اعلام کرده افرادی که در راه اجرای قانون مانع یا خللی ایجاد کنند را محاکمه کرده و در سیستم قضایی با آن‌ها به عنوان مفسد اقتصادی برخورد قاطعانه صورت می‌گیرد.

او از سنجش آمادگی زیرمجموعه‌های این وزارتخانه برای تنظیم بازار و به‌ویژه پایش قیمت‌ها خبر داد و یادآور شد: تمامی بررسی‌ها برای حصول اطمینان از آمادگی حوزه‌های ستادی، استانی، شهرستانی، اتحادیه‌ها و اصناف برای ورود به مرحله اجرایی قانون هدفمندی یارانه‌ها از طریق پایش زیرسیستم‌ها و زیرمجموعه‌های مرتبط در جلسات متعدد صورت گرفته و به محض اعلام رییس‌ جمهور این وزارتخانه گام‌های عملیاتی را برمی‌دارد.

طبق این سخنان وزیر بازرگانی که شبکه اطلاع‌رسانی بازرگانی ایران وابسته به وزارت بازرگانی منتشر کرده از جمله تدابیر این وزارت‌خانه برای ورود به مرحله جدید قانون هدفمندی یارانه‌ها، ذخیره‌سازی اقلام اساسی به میزان بیش از نیاز، امضای تفاهم‌نامه با اتحادیه‌های صنفی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تدوین بسته‌های حمایتی شامل بسته‌های مدیریت بازار، تامین و توزیع، بازرسی و نظارت، بسته حمایتی واحدهای صنفی، آرد و نان و توسعه تولید نان صنعتی و هم‌چنین راه‌اندازی ستاد بازرگانی هدفمندی یارانه‌هاست.

غضنفری به ابلاغ بسته حمایتی اصناف و تسهیلات اعطایی به سراسر کشور نیز اشاره و در این مورد خاطرنشان کرد: در این ابلاغیه استان‌ها براساس گستردگی و نیازها به دو گروه اول و دوم تقسیم می‌شوند و در مجموع دو هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات برای صنوف واجد شرایط تخصیص می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها