استاندار اصفهان:

اصفهان به مترو نیاز ندارد

استاندار اصفهان گفت: با توجه به شرایط خاص این شهر تاریخی، اصفهان اصلا به مترو نیاز ندارد.
کد خبر: ۳۶۹۹۸۲

به گزارش مهر، علیرضا ذاکر اصفهانی افزود: درخصوص مسیر مترو نگران نباشید و نهایت تلاش خود را انجام می‌دهم تا آثار تاریخی اصفهان در معرض تخریب قرار نگیرد.

مسیر نخست خط مترو طبق طراحی انجام شده، از خیابان حافظ وارد نقش جهان و از خیابان سپه خارج می‌شود و در مسیر جایگزین نیز تونل مترو از زیر بازار گذر می‌کند که آن هم دارای مشکلاتی است.

وی تاکید کرد: می‌توان با استفاده از راهکارهای دیگر و تکنولوژی‌های روز چون تراموا مساله حمل و نقل شهری در اصفهان را مرتفع کرد. کما این که به اعتقاد من احداث مترو در هر نقطه‌ای از شهر اصفهان می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند، چراکه این شهر تاریخی در جای جای خود آثاری تاریخی نهفته‌ای دارد که مترو آسیبی جدی برای آن به شمار می‌رود.

بعلاوه باید پیش از ایجاد زیرساخت‌های میراث فرهنگی و گردشگری به آثار تاریخی در حال تخریب و در معرض تهدید استان توجه ویژه‌ شود چنانچه اکنون بسیاری از کاروانسراها و مناره‌های اصفهان در حال تخریب هستند. بی‌شک رسیدگی به میراث فرهنگی و آثار تاریخی نیازمند توجه ویژه تمام دستگاه‌های مرتبط با این امر است، زیرا متاسفانه در یک مورد خاص و براساس شکایت‌های صورت گرفته از سوی مردم و برخی دستگاه‌ها، دستور تخریب یک اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار تاریخی ملی از سوی مرجع قضایی صادر شده که البته مورد اعتراض استانداری قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها