معاون وزیر نیرو خبر داد

جزئیات جریمه مشترکان پرمصرف برق

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی جزئیات تازه‌ای از جریمه مشترکان پرمصرف و ثروتمند (دهک‌های هشتم، نهم و دهم) را که قرار است از 15 تیرماه جاری اعمال شود اعلام کرد و گفت: مشترکان دهک دهم و نهم پرمصرف برق 100 درصد جریمه خواهند شد.
کد خبر: ۳۳۵۵۹۲

محمد بهزاد در گفت‌وگو با فارس گفت: دولت با افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف تجاری و مشترکان دهک دهم (ثروتمند) موافقت کرده و این تعرفه‌ها از 15 تیرماه جاری قابل اجرا خواهد بود.

وی ادامه داد: برای شهروندان عادی الگوی مصرف در ماه‌های غیرگرم در مناطق عادی 200 کیلو وات ساعت و در ماه‌های گرم 300 کیلو وات ساعت است، بنابراین افرادی که بیش از این میزان برق مصرف کنند بالای الگوی مصرف خواهند بود و در حقیقت الگوی مصرف را رعایت نکرده‌اند.

وی درباره نحوه جریمه دهک دهم پر مصرف تأکید کرد: قرار شد دهک دهم ( ثروتمند پرمصرف) که در مناطق عادی زندگی می‌کنند به طور متوسط برای هر کیلو وات ساعت 26 تومان ( میانگین قیمت برق خانگی در کشور 165 ریال است) بپردازند و در بخش محاسبه تعرفه‌های پلکانی نیز با توجه به شدت مصرف آنها این هم به صورت پلکانی افزایش پیدا کند و تا دو برابر این مبلغ یعنی 52 تومان از آنها دریافت شود.

دهک دهم و نهم 100 درصد جریمه می‌شوند

بهزاد گفت: دولت مقرر کرده است که دهک دهم و نهم پرمصرف برق که بیش از الگوی مصرف تعیین شده، برق مصرف کنند 100 درصد جریمه شوند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: دهک هشتم نیز در این مصوبه 30 تا 60 درصد جریمه خواهند شد.

وی تصریح کرد: اعمال این جریمه‌ها که قرار است از 15 تیرماه جاری اجرایی شود حدود 2 ماه طول می‌کشد تا بر روی قبوض برق مشترکان مزبور قابل رویت شود.

آغاز طرح ضربتی نصب کشورهای هوشمند

بهزاد گفت: طبق دستور رئیس جمهوری مبنی بر نصب و جایگزینی کنتورهای سه تعرفه‌ای و هوشمند از امروز کار نصب و جایگزینی کشورها در مشهد مقدس آغاز شد.

وی افزود: از امروز طرح ضربتی تعویض کشورهای قدیمی و نصب‌ کنتورهای هوشمند 20 میلیون مشترک با نصب 200 کنتور جدید آغاز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها