با اهدای شیر طلایی افتخاری

جشنواره ونیز از جان وو تقدیر می‌کند

جایزه شیر طلایی افتخاری دستاورد یک عمر فعالیت هنری سال آینده در شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز به جان وو فیلمساز آسیایی هالیوود اهدا می‌شود.
کد خبر: ۳۰۱۷۴۲

به گزارش اسکرین دیلی ، این جایزه ارزشمند به پیشنهاد مارکو مولر مدیر جشنواره فیلم ونیز و تایید مارکو باراتا رئیس دوسالانه ونیز به وو اهدا خواهد شد و هدف از آن تقدیر از یک عمر فعالیت فیلمساز سرشناس آسیایی در عرصه تولید و نمایش فیلم‌های اکشن در سینمای آسیا و آمریکا است.

وو در کارنامه فیلمسازی خود آثاری موفق چون "فردای بهتر"، "قاتل" و "نبرد رد کلیف" در آسیا و فیلم‌های هالیوودی "تیر شکسته"، "تغییر چهره" و "ماموریت غیر ممکن 2" دارد. در بیانیه جشنواره ونیز آمده است: جان وو استادی است که زبان سینمای معاصر را برای نسل‌های مختلف فیلمسازان سینمای جهان تغییر داده است.

در بخشی دیگر از بیانیه دوسالانه ونیز در تقدیر از جان وو می‌خوانیم: طیف‌های مختلف فیلمسازان از مارتین اسکورسیزی و اولیویه آسایاس گرفته تا جاناتان دمی، جان لندیس، سم ریمی و کوئنتین تارانتینو سینمای جان وو را تحسین کرده‌اند و صحنه‌های اکشن آثار او را مانند باله می‌دانند و شیوه خلاقانه تدوین فیلم‌هایش را می‌ستایند.

جشنواره فیلم ونیز در تصمیمی دیگر فیلم‌هایی با ساختارهای مختلف ویدئویی و دیجیتال و کوتاه و بلند را برای نمایش در بخش افق‌های ونیز انتخاب می‌کند. این بخش از سال 2004 راه‌اندازی شده و از دوره آینده فیلم‌های کمتر از یک ساعت و بیش از دو ساعت را هم به نمایش می‌گذارد. بخش افق‌ها ویژه آثار فیلمسازانی خارج از دنیای سینما است.

شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز از اول تا یازدهم سپتامبر سال 2010 در ایتالیا برگزار می‌شود و شامل بخش‌های رقابتی و جنبی است. ضمن اینکه به پیشنهاد مارکو مولر مدیر جشنواره شش نفر از چهره‌های سرشناس سینمای ایتالیا به عضویت کمیته انتخاب فیلم‌های ونیز درآمده‌اند.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها