دور دنیا در 80 دقیقه

اولین هتل فضایی افتتاح می‌شود

شرکتی اسپانیایی که پروژه افتتاح هتل های فضایی را به عهده دارد قصد دارد اولین سری از میهمانان خود را در سال 2012 در اولین هتل فضایی جهان پذیرا باشد.
کد خبر: ۲۹۱۲۹۶

این شرکت هزینه سه شب اقامت در این هتل را 4.4 میلیون دلار اعلام کرده است که این هزینه شامل هزینه هشت هفته آموزش در جزیره ای گرمسیری نیز خواهد بود. میهمانان طی اقامت خود می توانند هر روز 15 بار شاهد طلوع خورشید باشند و هر 80 دقیقه یک بار به دور دنیا سفر کنند، یعنی در طی سه روز توریستها می توانند 54 بار به دور دنیا سفر کنند. همچنین لباسهای ویژه این هتل به میهمانان اجازه می دهد مانند مرد عنکبوتی به دیوارهای هتل بچسبند و یا از آن بالا بروند.

خاویر کلارامونت مدیر شرکت Galactic Suite معتقد است این پروژه می تواند شرکتش را به شرکتی پیشگام و پیشرو در صنعتی نوپا تبدیل کند که آینده ای عظیم و درخشان را در پیش رو داشته و می تواند سفرهای غیر ممکن فضایی را به سفرهایی عادی و رایج تبدیل کند.

صنعت در حال شکل گیری توریسم فضایی با ساخته شدن بندر فضایی آمریکا در نیومکزیکو شکلی تازه به خود خواهد گرفت. این بندر اولین ایستگاهی است که با اهداف تجاری و مخصوص مسافران خصوصی فضا طراحی و ساخته خواهد شد.

شرکت Galactic امیدوار است بتواند پروژه خود را با قرار دادن یک تک اتاقک در مدار 450 کیلومتری از زمین و با گنجایش پذیرش چهار مهمان و دو خلبان فضانورد آغاز کند. به گفته کلارامونت سفر از زمین به این اتاقک یک روز و نیم به طول خواهد انجامید.

تاکنون 200 نفر برای حضور در این برنامه توریستی ابراز علاقه کرده اند و 43 سفر از این میان موفق به رزرو کردن اتاقک شده اند. Galactic اعلام کرده است برای انتقال مسافران خود به هتل فضایی اش از راکتهای روسی و بندر فضایی که در یکی از جزایر کارائیب ساخته خواهد شد، استفاده می کند.

بر اساس گزارش ام اس ان بی سی، با وجود برنامه های متعددی که از جانب شرکت Galactic Suite ارائه شده است به این شرکت انتقادات فراوانی در رابطه با برنامه ریزی زمانی غیر قابل اطمینان و سرمایه هنگفتی که برای اجرا شدن چنین پروژه ای مورد نیاز خواهد بود، وارد شده است.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها