معاون سازمان بورس پیش‌بینی کرد که شرکتهای بیمه دانا و آسیا، آبان ماه امسال به فهرست شرکتهای پذیرفته شده در بورس بپیوندند.
کد خبر: ۲۸۵۹۷۸

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، سیدعلی حسینی پیش‌بینی کرد که شرکتهای بیمه دانا و آسیا، آبان ماه امسال به فهرست شرکتهای پذیرفته شده در بورس بپیوندند، تا صنعت بیمه حاضر در بورس اوراق بهادار با سه شرکت به کار خود ادامه دهد.

معاون نظارت بر بورسها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: نام بیمه آسیا هم اکنون در فهرست شرکتهای پذیرفته شده بورس اوراق بهادار ثبت شده و بیمه دانا نیز در شرف ثبت است که بر اساس برنامه­ریزی‌های انجام شده، انتظار می‌رود این دو بیمه در آبان ماه وارد بورس شوند.

وی با اشاره به اینکه بازار به مثابه پرتفوی تمامی سهامداران است، گفت:"‌ همانطور که یک سهامدار برای کاهش ریسک و بازدهی مناسب باید پرتفوی مناسبی از سهام صنایع مختلف داشته باشد، بازار سهام که پرتفوی تمامی سهامداران به شمار می رود، باید از تنوع و تعادل برخوردار باشد.

عضوهیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در این صورت بازار سهام فرصت‌های بهتری را در اختیار سهام‌داران قرار میدهد و به علاوه مانع از آن می‌شود که یک صنعت یا شرکت خاص، بازار را به دنبال خود بکشد.

وی با اشاره به اینکه تنوع صنایع در بورس از تغییرات و نوسانات زیاد، جلوگیری می‌کند، افزود: باید تا جایی که امکان دارد، تعداد صنایع و شرکتهای وارده به بورس را افزایش دهیم.

معاون نظارت بر بورسها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه ورود صنعت بیمه از این حیث اهمیت بالایی دارد، گفت: با ورود بیمه البرز به بورس اوراق بهادار،‌ صنعت بیمه به بورس کشور معرفی شد و این در حالی است که بیمه البرز به صنعتی تعلق دارد که در دنیا صنعتی منظم بوده و تحت نظارت خاصی است و از این لحاظ می‌توان گفت در صنعت بیمه ریسک کمتری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر شرکتی که به بازار سهام وارد می‌شود علاوه بر اینکه به کاهش ریسک کل بازار کمک می­کند، ارزش بازار را نیز افزایش داده و به تنوع بازار می افزاید.

حسینی ادامه داد: در عین حال تحلیل صنعت بیمه دشوار و نیازمند اطلاعات جامعی است، توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران برای تحلیل این صنعت با دقت،‌ مطالعه و مشاوره عمل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها