رئیس کل بانک مرکزی ایران از سود سرشار ایران به دلیل تغییر سبد ارزی خبرداد و گفت: بانک مرکزی تغییرات بازار ارز را کنترل می کند.
کد خبر: ۲۸۴۹۹۷

محمود بهمنی در گفتگو با مهر در خصوص تغییر سبد ارزی کشور گفت: سبد ارزی کشور به گونه ای تنظیم شده است که مجموعه‌ای از ارزهای مختلف را داشته باشیم تا با نوسانات قیمت ارزها متضرر نشویم.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه دلار را حداقل ارز سبد ارزی کشور قرار دادیم، افزود: طی دو سه سال اخیر دلار حدود قیمت 988 تومان بوده است، بنابراین اگر سبد ارزی کشور را بر اساس ارز دلار نگهداری می کردیم، قطعا از این بابت متضرر می شدیم.

وی با اشاره به قیمت هر یورو حدود 1400 تومان، اظهارداشت: ایران از بابت دلارهایی که به یورو تبدیل کرد و از مابه التفاوت قیمت دلار و یورو استفاده بسیاری کسب کرد.

بهمنی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی تمام حوادث و تغییرات بازار ارز را زیر نظر دارد و تغییرات لازم را نیز متناسب با آنها انجام می دهد.

رئیس جمهوری در تاریخ 21 شهریورماه سال جاری دستور جایگزینی "یورو" به جای "دلار" در محاسبات حساب ذخیره ارزی را صادر کرد که این دستور در راستای تصمیم هیئت امنای حساب ذخیره ارزی در جلسه کمیسیون اقتصاد صادر شده است.

همچنین جمهوری اسلامی ایران پیش از این با اعلام پایان فروش نفت ایران به دلار، از جایگزینی یورو به جای دلار در معاملات نفتی خبر داده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها