کسی مراقب من نیست از ژاپن به اسکار 2010 می‌رود

مسئولان سینمای ژاپن فیلم سینمایی "کسی مراقب من نیست" به کارگردانی ریویچی کیمیزوکا را برای حضور در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار معرفی کردند.
کد خبر: ۲۷۹۵۳۱

اسکرین دیلی اعلام کرد: فیلم محصول شبکه تلویزیونی فوجی است که استودیو توهو آن را از 24 ژانویه 2010 در سینماهای ژاپن روی پرده فرستاد و از اکران عمومی آن شش میلیون دلار درآمد داشت. کیمیزوکا فیلمنامه "کسی مراقب من نیست" را نوشته و نویسندگی یک مجموعه پرطرفدار شبکه فوجی را هم در کارنامه دارد.

"کسی مراقب من نیست" داستان یک کارآگاه پلیس با بازی کیوچی ساتو است که مامور می‌شود مراقب یک دختر نوجوان باشد. برادر دختر به تازگی به اتهام مشارکت در انجام یک قتل دلخراش دستگیر شده و پلیس باید دخترک را از دسترس توفان‌های رسانه‌ای و شهروندانی که از طریق اینترنت و جوامع آنلاین در پی کشف حقیقت هستند دور نگه دارد.

این فیلم پارسال در سی و دومین جشنواره جهانی فیلم مونترال جایزه مشترک بهترین فیلمنامه را به دست آورد که در همین دوره فیلم ژاپنی "خروجی‌ها" ساخته یوجیرو تاکیتا جایزه بزرگ جشنواره را برد و در نهایت توانست جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان هشتاد و یکمین دوره اسکار را برای سینمای ژاپن به ارمغان بیاورد.

"کسی مراقب من نیست" سومین فیلم کارنامه کیمیزوکا در مقام کارگردان است که بیشتر یک فیلمنامه‌نویس شناخته می‌شود. این فیلم پیشتر در جشنواره سانتا باربارا و نیوپورت بیچ هم به نمایش درآمده است. "خروجی‌ها" پارسال از اکران عمومی در سینماهای ژاپن بیش از 60 میلیون دلار درآمد داشت.

مهلت ارسال فیلم‌های غیر انگلیسی‌زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا اول اکتبر به پایان می‌رسد و هشتاد و دومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار هفتم مارس 2010 یک هفته پس از موعد همیشگی در کداک تئا‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها