سردار رویانیان خبر داد:

کاهش مصرف روزانه بنزین و گازوئیل

سردار محمد رویانیان رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت را یکی از طرح‌های موفق دولت نهم خواند و گفت: در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال مصرف بنزین در کشور به طور متوسط حدود چهار میلیون لیتر و مصرف گازوییل سه میلیون لیتر در روز کاهش یافت.
کد خبر: ۲۵۵۰۱۱

به گزارش ایسنا ، رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور در مراسم افتتاح نخستین جایگاه سریع النصب بنزین در محوطه سازمان صدا و سیما که با حضور تنی چند از معاونین و مسئولان این سازمان برگزار شد از کاهش 27 میلیون لیتری مصرف بنزین در کشور پس از اجرای طرح سهمیه بندی خبر داد و گفت: مصرف بنزین در اردیبهشت ماه سال جاری روزانه به 63 میلیون لیتر رسید در حالی که سال گذشته در همین زمان روزانه 67 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شده است.

وی افزود: باتوجه به رشد تعداد خودروها و وسایط نقلیه در سالهای اخیر پیش از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین پیش بینی شده بود روزانه 90 میلیون لیتر بنزین در سال 88 در کشور مصرف شود در حالی که با اجرای این طرح میزان مصرف این فراورده‌ به روزانه 63 میلیون لیتر رسید که این امر نشان دهنده مدیریت مردم در مصرف سوخت است.

سردار رویانیان درباره روند عرضه گازوییل در کشور گفت: هیچ برنامه‌ای برای سهمیه بندی گازوییل وجود ندارد و تنها ارائه این فراورده در بخش حمل و نقل با کارت هوشمند سوخت انجام می‌شود.

وی در خصوص اهداف اجرای کارت هوشمند سوخت در کشور گفت:‌ ایجاد بانک اطلاعات مصرف سوخت خودروها به تفکیک کاربری ، امکان استفاده از گزارش‌های آماری به منظور سیاست گذاری در زمینه مصرف سوخت ، اعمال کنترل‌های لازم در فرایند عرضه سوخت ، کاهش قاچاق ، ‌ایجاد قابلیت عرضه سوخت بر اساس سیاست‌های سهمیه بندی و... از جمله اهداف اصلی اجرای این طرح در کشور بوده است.

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور اصلاح نظام قیمت‌گذاری بنزین را از دیگر دستاوردهای اجرای پروژه کارت هوشمند سوخت دانست و افزود: با اجرای طرح کارت هوشمند سوخت زمینه لازم برای تصحیح نظام قیمت گذاری در کشور برای این فراورده فراهم شد و این نرم افزار به گونه‌ای فراهم شده است که امکان 4 نوع قیمت گذاری و سوخت گیری مختلف را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها