رئیس سازمان خصوصی‌سازی:

20 آیین‌نامه قانون اصل 44 آماده شد

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از آماده شدن 20 آیین‌نامه قانون اصل 44 خبر داد و با خلاف قانون دانستن درخواست برخی مسئولان سازمان بنادر مبنی بر بازگشت درآمد فروش از سهام تایدواتر، عرضه خرد و بلوک سهام مخابرات را به بعد برگزاری مجمع سالیانه منوط دانست.
کد خبر: ۲۰۹۵۲۵
غلامرضا حیدری کردزنگنه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که تهیه آیین‌نامه‌های مربوط به قانون سیاست‌های اجرایی اصل 44 به کجا انجامید اظهار داشت: تاکنون 20 آیین‌نامه مربوط تهیه و آماده شده و تدوین یکی دو آیین‌نامه دیگر باقی مانده نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: بعد از تکمیل آیین‌نامه‌های مربوط به قانون سیاست‌های اجرایی اصل 44، باید مراجعی چون دولت، شورای عالی سیاست‌های اجرای اصل 44 و هیئت واگذاری آیین نامه‌های تهیه شده را تصویب کنند .
به گفته وی زمان تصویب آیین‌نامه‌های مربوط به تشکیل جلسات مراجع ذیربط بستگی دارد.

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به این سؤال فارس که با توجه به تغییرات به‌وجود آمده در مدیریت دو شرکت ملی پتروشیمی و پالایش و پخش وضعیت واگذاری شرکت‌های این دو زیر مجموعه چگونه خواهد بود توضیح داد: مشکلی در واگذاری زیرمجموعه‌های این دو شرکت مادر تخصصی در گذشته و حال وجود نداشته و هرچند شرکتی مانند پالایش تبریز آماده واگذاری است اما به علت شرایط حاکم بر بورس باید روند عرضه‌ها آرام‌آرام آهسته شود.

کردزنگنه ادامه داد: بورس فعلاً کشش عرضه‌های خرد را ندارد چرا با عرضه خرد سهام شرکتی مانند پالایش نفت اصفهان که بهتر از پالایشگاه تبریز است، قیمت سهام آن کاهش می‌یابد.

وی در مورد این مطلب که سرمایه‌گذاران منتظر عرضه اولیه سهام شرکت‌هایی چون ذوب‌آهن و پالایش نفت تبریز هستند اظهار داشت: بعد از طی آخرین مراحل واگذاری این دو شرکت، در آینده سهام این دسته شرکت‌ها عرضه خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره درخواست برخی مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر بازگشت 164 میلیارد تومان درآمد ناشی از فروش بلوک 24/42 درصدی سهام تایر واتر تصریح کرد: ‌چنین درخواستی خلاف قانون اصل 44 است و این بحث جنبه قانونی ندارد.

کردزنگنه در پاسخ به دیگر سؤال فارس در خصوص وضعیت عرضه بلوک و خرد سهام مخابرات نیز تصریح کرد: باید منتظر صدور مجوزهای لازم از سوی هیئت واگذاری بود.
وی گفت: عرضه خرد و بلوکی سهام مخابرات بعد از برگزاری مجمع سالیانه مخابرات انجام خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها