سید محمد جهرمی وزیر کار و امور اجتماعی گفت: طرح تحول اقتصادی باید به شکل تدریجی و بر اساس اولویت بندی اجرا شود.
کد خبر: ۱۸۹۰۶۶

وزیر کار در گفتگو با ایرنا افزود: تاکید دولت نهم با توجه به چالش های موجود بر اجرای برنامه طرح تحول اقتصادی می باشد. این درحالی است که این مهم باید در دولت های گذشته تحقق می یافت. طرح تحول اقتصادی در برنامه های سوم و چهارم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور لحاظ شده است.

وزیر کار و امور اجتماعی تاکید کرد: برخی از قوانین نظیر قانون عملیات بانکی بدون ربا 20سال است که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده ،اما هنوز اجرای آن کامل نشده است و این مهم باید بررسی شود.

جهرمی با اشاره به قانون مالیات ارزش افزوده ، گفت: قانون مالیات ارزش افزوده در مجلس هفتم به تصویب رسیده و هم اکنون برای اجرا به نهادهای ذیربط در کشور ابلاغ شده است.

به گفته وزیر کار و امور اجتماعی ، همچنین در چهارمین برنامه توسعه اقتصادی کشور تاکید بر اصلاح ساختار گمرکات بوده که تاکنون اجر نشده و این مهم در طرح تحول اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است .

وی با اشاره به موضوع لزوم افزایش بهره وری در واحدهای اقتصادی کشور نیز اظهار داشت : از مجموع نرخ رشد اقتصادی کشور باید سالانه دو و نیم درصد آن از طریق بهره وری تامین می شد که این مهم تاکنون در اقتصاد کشور محقق نشده است و خوشبختانه در طرح تحول اقتصادی پیشنهادی از سوی رئیس جمهور این مهم مورد توجه قرار گرفته است.
 
جهرمی یادآور شد: در برنامه سوم توسعه اقتصادی کشور بهره وری سرمایه و منابع انسانی به ترتیب کمتر از یک درصد و سه و نیم درصد بود که باید افزایش یابد. همچنین در برنامه چهارم دو و نیم درصد از رشد تولید ناخالص داخلی کشور باید از طریق بهره وری محقق گردد که ضروری است بستر های آن در جامعه فراهم شود تا این رقم تحقق یابد .

وزیر کار و امور اجتماعی کشورمان تاکید کرد ، ضروری است برای اجرای طرح تحول اقتصادی روش هایی به کار گرفته شود که کمترین آسیب را به اقشار آسیب پذیر جامعه وارد کند. روش های اجرای طرح تحول اقتصادی دولت هنوز کامل نشده است.

وی با اشاره به پرسشنامه اطلاعات اقتصادی خانوار که قرار است از روز دوازدهم مرداد ماه 87 از طریق مرکز آمار ایران توزیع شود ، اظهار داشت : پرسشنامه های یاد شده فقط برای شناسایی خانوارهای واجد شرایط است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها