وزیر نفت از تشکیل کارگروه مشترک برای نهایی کردن مفاد تفاهم نامه شرکت ملی نفت ایران و گاز پروم روسیه تا دو هفته آینده خبرداد. به گزارش مهر، غلامحسین نوذری در مراسم امضای تفاهم نامه شرکت ملی نفت ایران و گاز پروم روسیه در جمع خبرنگاران، همکاری های مشترک دو کشور که دارای منابع عظیم نفت و گاز دنیا هستند را مهم ارزیابی کرد.
کد خبر: ۱۸۸۹۴۳

وزیر نفت در خصوص اهداف تشکیل این تیم کاری مشترک اظهارداشت: همکاری مشترک برای نهایی کردن مفاد تفاهم نامه و اجرایی کردن آن، تعیین فازهای مورد نظر در میدان پارس جنوبی، انجام مطالعات فنی و مهندسی خط لوله نکا- جاسک و نحوه مشارکت هر یک از دو شرکت ذکر شده از جمله فعالیتهای تعریف شده است.

وی با بیان اینکه همکاری های ایران و روسیه در زمینه نفت و گاز نقش بسزایی در تامین و عرضه انرژی دنیا خواهد داشت،  خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر دو طرف حدود چهار ماه مذاکرات متعدد و فشرده ای را برای امضا این تفاهم نامه صرف کرده اند، عزم هر دو طرف برای اجرایی کردن این تفاهم نامه جدی است.

نوذری همچنین با اشاره به برنامه های وزارت نفت برای ساخت 7 پالایشگاه جدید نفت خام در کشور توضیح داد: هدف اصلی از ساخت این پالایشگاه ها فقط تولید و تامین بنزین کشور نیست؛ بلکه سایر فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور همچون نفت کوره، نفت گاز و ال پی جی هم از این پالایشگاه ها تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه خوراک اغلب این واحدهای پالایشی نفت خام سنگین، فوق سنگین و میعانات گازی خواهد بود، اظهار امیدواری کرد که ظرف 3 تا 4 سال آینده اولین پالایشگاه نفت جدید در مدار تولید قرار گیرد.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها