رئیس مرکز آمار ایران در گفتگو با «جام‌جم»

20 میلیون فرم اطلا‌عات اقتصادی خانوار‌ها آماده شد

رئیس مرکز آمار ایران گفت: تاکنون‌ 20 میلیون فرم جمع‌آوری اطلاعات اقتصاد خانوار چاپ شده که از ابتدای مردادماه در سراسر کشور توزیع می‌شود.
کد خبر: ۱۸۸۷۲۴
محمد مدد در گفتگو با خبرنگار ما افزود: در جهت اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها در این طرح خانوارها به سه دسته کم درآمد، متوسط و پردرآمد تقسیم شده‌اند و در این دسته‌بندی به سه خوشه یک، دو و سه تقسیم می‌شود، خوشه یک طبقات یک، دو، سه و چهار، خوشه دو طبقات پنجم، شش و هفت و خوشه سه طبقات 8، 9 و 10 جای می‌گیرند. وی افزود: در مجموع خوشه یک اقشار کم‌درآمد، خوشه دو اقشار با درآمد متوسط و خوشه سوم اقشار پردرآمد را شامل می‌شود.
وی با اشاره به این که هنوز میزان یارانه‌های اختصاصی به هر خوشه مشخص نشده است، گفت: پس از جمع‌آوری اطلاعات، دهک‌های هدف برای پرداخت یارانه مشخص خواهد شد.

مدد در پاسخ به سوال خبرنگار ما درخصوص نگرانی برخی افراد برای دادن اطلاعات درآمدی خود گفت: جای نگرانی نیست، چرا که اطلاعات جمع‌آوری شده از مردم کاملا محرمانه خواهد بود و کاربردی جز جمع‌آوری اطلاعات اقتصاد خانوار نخواهد داشت.

وی هزینه جمع‌آوری اطلاعات اقتصاد خانوار را در سراسر کشور 30 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: در مدت یک ماه، روزی یک میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه خواهد شد. وی پر کردن فرم اطلاعاتی را از سوی افراد اختیاری دانست و گفت: کسانی که خود را مشمول دریافت یارانه از سوی دولت می‌دانند، این فرم‌ها را پر خواهند کرد و پر نکردن این فرم‌ها از سوی برخی افراد به منزله عدم نیاز برای برخورداری از این یارانه‌ها تلقی خواهد شد.

رئیس مرکز آمار ایران گفت: از ابتدای مرداد ماه فرم‌های تهیه شده در اختیار عموم قرار خواهد گرفت؛ البته از هم‌اکنون نیز مردم می‌توانند با مراجعه به سایت مراکز آمار به نشانی
www.amar.org.ir این فرم را در قطع3 A برداشت و تکمیل کنند و پس از تکمیل فرم یک توسط سرپرست خانوار، آن را به ماموران آمارگیر در پایگاه‌ها ارائه کنند.

مدد افزود: دیگر نیازی برای مراجعه به مساجد برای تایید این فرم‌ها نیست، چراکه پس از آن فرم شماره یک توسط این ماموران به فرم‌های الکترونیکی که آن هم باید توسط سرپرست خانوار تایید شود، منتقل می‌شود.

وی گفت: مردم باید مطابق یک برنامه زمان‌بندی شده، فرم‌ها را به ماموران مرکز آمار تحویل دهند به گونه‌‌ای که خانواده‌های یک تا 3 نفره در پنج روز اول، خانوارهای 4 نفره در 5 روز دوم، خانوارهای 5 نفره در 5 روز سوم، خانوارهای 6 نفره در 5 روز چهارم و خانوارهای‌ 7 نفره و بیشتر در 10 روز آخر باید فرم‌ها را تحویل دهند.

وی  تصریح کرد: کار اصلی این مرکز از 12 مرداد که خانوارها پرسشنامه‌های خود را به ایستگاه‌ها تحویل داده‌اند، آغاز می‌شود و پس از تحویل این فرم و تایید فرم الکترونیکی توسط سرپرست خانوار، یک کد رهگیری به سرپرست خانوار داده می‌شود که با آن کد می‌تواند جریان فرم‌های مربوطه را پیگیری کند.

به گفته مدد، از 12 مرداد به مدت یک ماه این اطلاعات جمع‌آوری می‌شود و حدود یک ماه هم کار تجزیه و تحلیل و تطابق اطلاعات آن طول خواهد کشید.  مدد گفت: قرار است 20 پایگاه اطلاعاتی در کشور به یکدیگر متصل شوند به گونه‌ای که اطلاعات فرم‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد و بعد از یک ماه یعنی در اواخر مهر ماه، نتایج آن به دولت اعلام می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها