تصویربرداری سریال ماه رمضان شبکه 2 ادامه دارد

داداشی مثل هیچ‌کس نیست‌

دیدن پروانه معصومی در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی یک توفیق است؛ چون این بازیگر کهنه‌کار بخوبی می‌داند نقش‌هایی را که به او سپرده می‌شود چگونه اجرا کند تا به دل بنشیند. اما این بازیگر در ماه‌های اخیر بیشتر در آثاری دیده شده است که ختم به مرگ یا بیماری او شده است که این اتفاق این نگرانی را به‌وجود می‌آورد که نکند معصومی هم کلیشه‌ای شود.
کد خبر: ۱۸۶۴۲۰
یکی از این کارها سریال داداشی است که بتازگی تغییر نام داده و به اسم «مثل هیچ‌کس» تولید خود را پی می‌گیرد تا به پخش ماه رمضان شبکه 2 سیما برسد. این سریال را عبدالحسین برزیده کارگردانی می‌کند. تصویربرداری این سریال از 7 فروردین در تهران آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

در یکی از عکس‌های این سریال حسین یاری، بازیگر نقش اصلی که داداشی نام دارد زیر اعلامیه فوت حاجیه خانم تهرانی ایستاده است و گریه می‌کند. حاجیه خانم تهرانی کسی نیست جز پروانه معصومی که در سریال مثل هیچ‌کس نقش بی بی یعنی مادر داداشی را بازی می‌کند.

فیلمنامه سریال مثل هیچ‌کس را علی اکبر محلوجیان نوشته است که در پرونده کاری خود سریال‌هایی چون زیر تیغ و پدرسالار را دارد. مثل هیچ‌کس، قصه مرد جوانی به نام داداشی است که پس از فوت پدرش حاج یوسف مسوولیت مادر، 3 برادر و 2 خواهرش را به عهده می‌گیرد.

حاج یوسف در بازار کارگاه تریکوبافی داشته و با پسرانش در آنجا مشغول کار بوده و اکنون که پدر نیست، داداشی مسوولیت کارگاه را به عهده دارد، اما در اطراف آنها کسانی هستند که به فکر تصاحب کارگاه حاج‌یوسف هستند. یکی از آنها جلال است که نقش او را اصغر همت بازی می‌کند.

جلال بهترین راه تصاحب کارگاه را تفرقه‌افکنی بین اعضای خانواده می‌داند، به همین دلیل دست به کار می‌شود و به برادران داداشی می‌گوید که چرا داداشی باید مدیرکارگاه تریکو بافی باشد و... .

داداشی همه روزهای جوانی و نشاط خود را به سرو سامان دادن برادرها و خواهرها سپری کرده است، اما اکنون نامزد او منتظر است تا آنها هم هر چه زودتر به سر خانه و زندگی خودشان بروند. نقش نامزد داداشی را آتنه فقیه‌نصیری بازی می‌کند.

داستان سریال مثل هیچ‌کس مانند دیگر سریال‌های محلوجیان در قشر متوسط جامعه اتفاق می‌افتد؛ قشری که به آداب و سنن جامعه پایبند هستند و خانواده در بین آنها مفهوم عمیق‌تری دارد.

این سریال را محمدعلی اسلامی تهیه می‌کند. ایفای نقش برادران داداشی به عهده شاهرخ استخری، جواد عزتی و حمید ابراهیمی است و نقش یکی از خواهران او را نفیسه روشن بازی می‌کند. پرویز پورحسینی، مهران رجبی، رامین راستاد، ابراهیم برزیده، مرضیه‌السادات حسینی‌لشکری، عباس امیری و حنانه شهشهانی نیز بازیگران دیگر این سریال هستند.

از دیگر عوامل سازنده این سریال می‌توان به دستیار یک کارگردان، برنامه‌ریز و مجری طرح: حسن نجاریان، صدابردار: رضا کنش‌لو، طراح گریم: محمد قومی، مدیر تولید: سیدابوالقاسم حسینی و... اشاره کرد.

تاکنون تصویر برداری  هفتاد درصد از سریال در سطح تهران و خانه های قدیمی به پایان رسیده و کار تدوین   همزمان توسط بابک رضا خانی ادامه دارد.

سریال مثل هیچ‌کس از نیمه شهریور همزمان با آغاز ماه رمضان هر شب از شبکه 2 سیما پخش خواهد شد. سال گذشته این شبکه با پخش سریال میوه ممنوعه در ماه رمضان توانست بیشترین مخاطب را از آن خود کند؛ حال باید منتظر ماند و دید حسین یاری با داداشی، رمضان امسال چه می‌کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها