جام‌جم: بررسی‌ها نشان داده که مصرف فلفل و ادویه جات تند تاثیرات مفیدی بر سلامت پوست و بهبود کیفیت خواب دارد. خوردن غذای سبک فلفل دار پیش از خواب، علاوه بر راحت خوابیدن، سلامتی پوست و سوخت و ساز بهتر بدن را نیز به همراه دارد و موجب جلوگیری از افزایش وزن می‌شود. به گفته این محققان، خوردن فلفل قرمز و خردل باعث کاهش وزن شده و افزایش نوشیدن مایعات بعد از این گونه غذاها نیز مانع چاقی می‌شود.
کد خبر: ۱۷۶۴۲۹

در عین حال اخیرا بررسی‌هایی نیز انجام شده که حاکی از نقش ضد میکروبی فلفل و غذاهای تند است که البته تحت بررسی‌های بیشتر است.

در ضمن از آنجایی که ادویه جات برای دردهای التهابی مفاصل مفیدند و فلفل نیز از گروه ادویه جات است، احتمالا مصرف آن  برای کاهش این گونه دردها نیز موثر می‌باشد.

اما باید توجه داشت افرادی که دارای مشکلات و اختلالات دستگاه گوارش و معده هستند حتما باید تحت نظر پزشک از مواد غذایی گوناگون از جمله فلفل استفاده نمایند.

رفع مشکلات پس از ترمیم بینایی‌

جام‌جم:‌ مطالعه مغز افراد نابینایی که پس از مدت زمان زیادی مقداری از بینایی‌شان را باز یافته‌اند محققان را قانع کرده است که مغز توانایی انطباق با شرایط جدید، پیکربندی و سازماندهی مجدد خود را دارد.

به گزارش HEALTH News محققان مرکز مطالعاتی کالیفرنیا نشان دادند قسمتی از مغز افراد عادی که مسوول پردازش اطلاعات بصری است می‌تواند جهت واکنش به اطلاعات شنیداری‌  ‌دیداری به‌صورت خود انطباق عمل کند.
بیمارانی که پس از یک دوره نابینایی درازمدت بخشی از بینایی‌شان را باز می‌یابند با چالش‌های متفاوتی در حالت جدید روبه‌رو می‌شوند که دلیل آن سازماندهی مجدد مغز پس از مدت زمانی دراز است. درک چگونگی این انطباق مغزی می‌تواند به بیماران جهت رفع این مشکل کمک کند.

خوب بخوابید، اما به اندازه

مهر: بررسی‌ها نشان می‌دهد کم‌خوابی و خواب زیاد هر دو ناشی از عدم سلامت و وجود اختلالات متابولیکی است که نیاز به درمان دارد.

به گزارش  ساینس‌دیلی، محققان دانشگاه پیتسبورگ بیش از 1200 نفر بین سنین 30 تا 54 سال را مورد بررسی قرار دادند.

سنین بالاتر در این بررسی‌ها شرکت نداشتند زیرا در بسیاری موارد با افزایش سن، افراد به طور طبیعی دچار کم‌خوابی می‌شوند. نتیجه این‌که بیش از 45 درصد افرادی که دچار کم‌خوابی یا خواب زیاد بودند دچار اختلالات متابولیکی تشخیص داده شدند به‌طوری‌که 20 درصد کمتر از 6 ساعت خواب در شبانه‌روز داشتند و فقط 8 درصد بیشتر از 8 ساعت می‌خوابیدند.

به عقیده محققان بهترین مدت برای خواب بین 7 تا 8 ساعت در شبانه‌روز است و افراد با خواب کمتر از 6 ساعت نیز کم‌خواب هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها