در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

سکوت غرب در برابر تروریسم

علیرغم اقدام اغلب کشورهای اسلامی و غیر اسلامی در محکومیت ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس متاسفانه آمریکا و اتحادیه اروپا در برابر این جنایت هولناک سکوت اختیار کردند.
کد خبر: ۱۴۶۷۶۴۴
نویسنده حسن هانی زاده - کارشناس جهان عرب

ترور دردناک اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران منطقه را به سمت یک بحران فزاینده سوق خواهد داد و بازنده این بحران  خطرناک قطعا رژیم صهیونیستی خواهد بود.
 
این ترور در حالی صورت گرفت که رئیس دفتر سیاسی حماس به عنوان میهمان ویژه جمهوری اسلامی برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری منتخب ایران به تهران سفر کرده بود.
 
به لحاظ قوانین بین الملل شهید اسماعیل هنیه به دلیل این که از گذرنامه دیپلماتیک قطری استفاده می کرد از مصونیت سیاسی برخوردار بود و ترور وی در واقع نقض آشکار و توام حاکمیت ایران و قطر نیز تلقی می شود.
 
ماده 51 منشور سازمان ملل صراحت دارد هر کشور عضو رسمی سازمان ملل اگر از سوی کشور دیگری به هر نحوی مورد تعرض قرار گیرد، این حق را دارد که به این تجاوز پاسخ دهد.
 
ایران از همه ظرفیت های خود برای محکوم ساختن این جنایت هولناک استفاده خواهد کرد اما موضوع انتقام خون شهید اسماعیل هنیه همچنان در دستور کار ایران و محور مقاومت قرار دارد.
 
نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل برای محکوم کردن ترور رئیس دفتر سیاسی حماس به درخواست ایران صورت گرفت و اغلب کشورهای عضو شورای امنیت به جز امریکا، انگلیس و فرانسه این جنایت را محکوم کردند.
 
این امر نشان می دهد که این 3 کشور دارای حق وتو در شورای امنیت در گسترش پدیده تروریسم دولتی و جهانی شریک هستند و اسرائیل بدون چراغ سبز امریکا هرگز نمی توانست این جنایت را مرتکب شود.

در واقع علیرغم اقدام اغلب کشورهای اسلامی و غیر اسلامی در محکومیت ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس متاسفانه آمریکا و اتحادیه اروپا در برابر این جنایت هولناک سکوت اختیار کردند.
 
این سکوت نشان می دهد که امریکا و اتحادیه اروپا و حامیان منطقه ای این رژیم در برابر پدیده تروریسم نگاهی کاملا دوگانه دارند.
 
در تعریف این کشورها هر تروریستی که با منافع غرب سازگاری دارد مشروع و هر تروریسمی که منافع غرب و رژیم صهیونیستی را تحت تاثیر قرار دهد نامشروع و محکوم است.
 
از این رو رژیم صهیونیستی به خوبی می داند که اینگونه ترورها با سکوت آمریکا و اتحادیه اروپا مواجه خواهد شد و از یک پشتوانه غربی برخوردار است.
 
افزون بر این لازم به یادآوری است که پس از ترور رئیس دفتر سیاسی حماس شرایط در اراضی اشغالی وارد یک بحران و آشفتگی شدیدی شده است، بگونه‌ای که تمام شرکت های هواپیمائی جهان پروازهای خود را به تل آویو لغو کرده‌اند.

لغو پروازها از خارج به تل‌آویو، روزانه ده‌ها میلیون دلار ضرر مادی به چرخه صنعت هواپیمائی رژیم صهیونیستی وارد می کند در حالی که هزاران صهیونیست ساکن اراضی اشغالی آماده فرار از فرودگاه بین‌المللی بن گوریون به کشورهای غربی ‌هستند.
 
از سوی دیگر صدها هزار صهیونیست پس از ترور اسماعیل هنیه توسط رژیم اسرائیل با هجوم به فروشگاه ها به خرید و ذخیره مواد غذایی پرداختند و از آن تاریخ تا کنون در پناهگاه ها به سر می برند.
 
بخش مهمی از مراکز مهم صنعتی و اقتصادی اسرائیل در شمال اراضی اشغالی به حالت تعطیل کامل در آمدنده‌ است، زیرا کارگران اسرائیلی  از وحشت حملات موشکی محور مقاومت، حاضر نیستند به سر کار خود باز گردند.
 
آنچه مسلم است در حال حاضر تمام تاسیسات حیاتی، نظامی و استراتژیک رژیم صهیونیستی در شمال و جنوب اراضی اشغالی شناسائی  شده و در صورت آغاز ساعت صفر برای حمله به این اماکن، جهنمی در اراضی اشغالی گشوده خواهد شد.
 
حزب الله لبنان‌، انصارالله یمن، حشدالشعبی عراق و نیز جنبش های مبارز فلسطینی در داخل اراضی اشغالی مراکز حساس نظامی رژیم صهیونیستی را برای حمله موشکی و پهپادی شناسایی کرده اند.
 
انهدام تاسیسات حیاتی رژیم صهیونیستی به مفهوم ورود این رژیم به چرخه فروپاشی خواهد بود، زیرا اسرائیل به دلیل شرایط داخلی و طولانی شدن جنگ غزه تاب پایداری طولانی مدت در برابر تهاجمات موشکی محور مقاومت را ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها