از نقش‌آفرینی حماسی تا مبارزات شمشیرزنی سریع

دردنیای پرشور وهیجان بازی‌های ویدئویی،عناوین جدید همیشه نویدبخش تجربیات تازه‌ای است. چه به دنبال گرافیک‌های خیره‌کننده، داستان‌های حماسی یا گیم‌پلی‌های نوآورانه باشید، در میان عناوین جدیدی که در ادامه معرفی می‌کنیم، قطعا چیزی برای جلب توجه شما پیدا خواهید کرد.
کد خبر: ۱۴۶۵۵۷۸
نویسنده علیرضا حسینی - پژوهشگرحوزه IT و بازی

Honor of Kings World

عنوان Honor of Kings World نیز با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine توسعه یافته و اولین تریلری که سال‌ها پیش از بازی منتشر شد، زیبایی بصری خیره‌کننده‌ای را به نمایش می‌گذاشت. دنیای فانتزی بازی بسیار زیبا به نظر می‌رسد و محیط‌ها تقریبا سورئال هستند. یک دید واقع‌گرایانه نسبت به جریان کلی و سیستم مبارزات بازی وجود دارد و با شخصیت‌ها و افکت‌های واقع‌گرایانه‌تر پشتیبانی می‌شود. تاریخ دقیقی برای عرضه بازی در دست نیست، اما با توجه به اطلاعات موجود در جدیدترین تریلر، احتمالا شاهد انتشار آن در سال ۲۰۲۴ خواهیم بود.

Crimson Desert
استودیوی پرل ابیس (Pearl Abyss) با جلوه‌های بصری استثنایی غریبه نبوده و حالا با Crimson Desert، تمام تلاش خود را  روی یک تجربه تک‌نفره متمرکز کرده است. بر اساس آخرین تریلر گیم‌پلی، چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد، از تخریب چشمگیر گرفته تا جلوه‌ها و بافت‌های طبیعی. مقیاس وسیع فضای شهری آن نیز به لطف نورپردازی واقع‌گرایانه فوق‌العاده به نظر می‌رسد. بازی Crimson Desert تاریخ انتشار دقیقی ندارد و طبق گفته منابع، تا سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۵ تاخیر خورده است. عنوان مورد بحث در نهایت برای کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

Phantom Blade Zero
ازمنظرهنری،بازیPhantom Blade Zeroبااستفاده‌ازرنگ‌های‌خاکستری‌ وداشتن‌جوی تیره‌،بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد. محیط‌ها، کاراکترها و جلوه‌های آب‌و‌هوایی آن به سختی رندر می‌شوند، اما نورپردازی دقیقی دارد.تقریباً سخت است که باور کنیم بازی مورد بحث حالت‌های ۲k/۶۰ FPS و ۴k/۳۰ FPS راروی پلی استیشن ۵ هدف قرار خواهد داد، اما با این حال، انتظار برای آن همچنان هیجان‌انگیز است. عرضه Phantom Blade Zero برای رایانه‌های شخصی نیز تایید شده است.

Light No Fire
استودیوی هِلو گیمز(Hello Games)سرانجام عنوان بزرگ بعدی خودراکه درسیاره‌ای به اندازه زمین اتفاق می‌افتد،معرفی کرد. Light No Fire یک ماجراجویی فانتزی بدون مرز، مملو ازمکانیک‌های بقا وعناصر نقش آفرینی را نوید می‌دهد، اما ما بیشتر تحت تأثیر زیست‌بوم‌ها، موجودات و زیبایی‌شناسی مختلف آن قرار گرفتیم. جزئیات دقیق بافت‌، نورپردازی پویا و…درکنار هم قرار می‌گیرند تا تجربه‌ای چشم‌نواز را به طرفداران ارائه دهند. هنوز تاریخ انتشار دقیقی از بازی در دست نیست و فقط برای پلتفرم رایانه‌های شخصی تایید شده است، پس احتمالاً با عرضه آن فاصله زیادی داریم.

Unrecord
یکی ازجذاب‌ترین و بحث‌برانگیزترین بازی‌هایی که در سال گذشته معرفی شد، Unrecord نام داشت و می‌دانیم که توسط استودیوی دراما (DRAMA) در حال توسعه است. بازی مذکور یک شوتر اول‌شخص و تاکتیکی بوده که از دید دوربین مخفی یک افسر پلیس روایت می‌شود. تصاویر واقع‌گرایانه آن (به لطف Unreal Engine ۵) توجه بسیاری را به خود جلب کردند، تا آنجا که مورد تردید فراوانی قرار گرفت و بسیاری آن را ساختگی و تقلبی دانستند. زمان نشان می‌دهد که آیا Unrecord چنین سطحی از وفاداری بصری را ارائه خواهد داد یا خیر، اما تا به اینجای کار، بسیار چشم‌نواز و خیره‌کننده است.

Silent Hill ۲ Remake
می‌توان درباره رویکرداستودیوی بلوبر تیم(Bloober Team)در قبال بازی‌های ترسناک ساعت‌ها بحث کرداما نمی‌توان منکر قدرت بصری محصولات آن شد. Silent Hill ۲ Remake ازابتدا برروی موتور Unreal Engin ۵ توسعه یافته و از فناوری‌های نورپردازی بسیار پیشرفته بهره می‌برد. البته، ارتقای Silent Hill ۲ تنها به بهبود نور و سایه‌ها محدود نمی‌شود، بلکه موشن کپچر شخصیت‌ها وعده می‌دهد که «بهترین حالات چهره» را در فرنچایز Silent Hill شاهد خواهیم بود. چندی پیش، پلی استیشن به انتشار بازی در سال جاری اشاره کرد. بدون شک Silent Hill ۲ Remake یکی از بهترین عناوین سال ۲۰۲۴ برای پلی استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها