نخستین پیروزی ایران در لیگ ملت‌های والیبال

پنجه روی صورت آمریکا

طلسم شکنی با پیروزی مقابل آمریکا. تا دیروز هر چه زده بودیم به در بسته خورده بود؛طوری که زورمان به ترکیه هم نرسید و تا بازی مقابل آمریکا عملکردمان در لیگ ملت های والیبال «همش باخت» بود.اما دیروز بالاخره بردیم! برای تیمی که تخصصش به زانو درآوردن قدرت‌های والیبال جهان مثل ایتالیا، آرژانتین، لهستان و... همین آمریکا بود.
کد خبر: ۱۴۶۱۶۳۲
نویسنده مرتضی رضایی - گروه ورزش
پنجه روی صورت آمریکا
 
۸ شکست پشت سر هم آزاردهنده بود. انگار که ویروسی را به جان والیبال ایران انداخته بودند و این ویروس مثل خوره داشت روح بازیکنان را آزار می‌داد. نسخه‌پیچی زیاد بود و اظهار‌نظر فراوان؛اما یک جا باید ریشه این ناکامی از بیخ زده می‌شد.در فدراسیون تصمیم نهایی گرفته شد؛ سرمربی خارجی رفت وپیمان اکبری جانشینش شد. بچه‌ها؛ گفتیم بچه‌ها.  برای خود آنها هم تحمل این همه شکست سخت بود،این‌که اینجا در ایران خیلی از مردم بگویند:«والیبال هم دیگر تمام شد!»خود این بچه‌‌ها هم دوست نداشتند تا برچسبی روی‌شان زده شود و در ذهن مردم از آنها به عنوان آدم‌های بازنده یاد شود.بازی با آمریکا سخت بود و همه دیدند. که اگر این طور نبود به ست پنجم کشیده نمی‌شد. به قول همان تیترهای کلیشه‌ای «مردیم تا بردیم» اما بالاخره بردیم. شروع هفته سوم، سورپرایز پیمان و شوکی که میلاد تقوی داد را به فال نیک می‌گیریم.این تیم پنجه را روی صورت آمریکایی‌ها کشید و دارد دوباره جان می‌گیرد. این تیم دوباره حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و این تیم نمی‌خواهد بازنده باشد.دم غیرت‌تان گرم؛ دعای یک ملت بدرقه‌تان و شعاری که ابتدای جام دادید آویزه گوش‌مان؛ شما با قلب‌تان می‌جنگید و بلاشک دیروز هم آمریکا را با قلب‌ بزرگ‌تان بردید.
 
خانزاده؛ امتیاز‌آورترین بازیکن ایران
پوریا حسین‌خانزاده، امتیازآورترین بازیکن ایران در دیدار برابر آمریکا شد. این بازیکن با کسب ۲۳ پوئن، امتیازآورترین بازیکن ایران در این دیدار شد و توری دیفالکو، بازیکن شماره ۸ آمریکا با کسب ۳۳ امتیاز امتیازآورترین بازیکن این دیدار بود.
 
۱۱۷ امتیاز از مجموع ست‌ها
تیم‌ملی والیبال ایران در مجموع ست‌های این مسابقه ۱۱۷ امتیاز کسب کرد که به ترتیب ۶۴ پوئن در حمله، ۹ امتیاز در دفاع، 
۵پوئن در سرویس و ۳۹ امتیاز از اشتباهات بازیکنان حریف بود.بازیکنان تیم‌ملی والیبال آمریکا نیز در مجموع ست‌های این مسابقه ۱۱۰ امتیاز کسب کردند که شامل ۶۵ امتیاز در حمله، ۶ در دفاع، ۵ پوئن در سرویس و ۳۴ امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم ایران بود.
   
هلند، فرانسه و آلمان؛ رقبای بعدی ایران
بازی با آمریکا نخستین دیدار تیم ایران در هفته سوم بود. ملی‌پوشان کشورمان در ادامه این رقابت‌ها در مانیل به مصاف تیم‌های هلند، فرانسه و آلمان می‌روند. دیدار ملی‌پوشان با هلند امروز از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه برگزار خواهد شد.

عبادی‌پور: به مردم تبریک می‌گویم
کاپیتان تیم‌ملی والیبال ایران گفت: ملی‌پوشان ایران در دیدار با آمریکا روی جدیدی از والیبال خودشان را نشان دادند و نمایش دیروز برای آینده والیبال ایران واقعا امیدوارکننده بود.میلاد عبادی‌پور ادامه داد: به مردم عزیر ایران این پیروزی را تبریک می‌گویم دیدار آسانی نبود چه برای تیم ایران و چه برای تیم آمریکا ولی خوشحالم که هفته سوم لیگ ملت‌ها را با کسب یک پیروزی آغاز کردیم .واقعا خوشحالم و از همه کسانی که در این مدت و با وجود هشت شکست اخیر، تنهای‌مان نگذاشتند و مثل همیشه از تیم‌ملی والیبال حمایت کردند، تشکر می‌کنم.وی در پایان گفت: بیشترین بخش خوشحالی من بابت این است که در دیدار با آمریکا، ملی‌پوشان والیبال ایران روی جدیدی از والیبال خودشان را نشان دادند و نمایش دیروز برای آینده والیبال ایران واقعا امیدوارکننده بود و آینده بزرگی در انتظار آنهاست و می‌توانند والیبال ایران را متحول کنند.

کریستنسن: ایرانیان همیشه خطرناک هستند
پاسور تیم ملی والیبال آمریکا گفت: باید به ایران اعتبار دهیم چرا که خیلی خوب بازی کردند به ویژه در دفاع چون فشار خیلی زیادی در موقعیت‌هایی بر ما وارد کردند.میکا کریستینسن، پاسور تیم‌ملی والیبال آمریکا پس از این دیدار گفت: باید به ایران اعتبار دهیم چرا که خیلی خوب بازی کردند به ویژه در دفاع چون فشار خیلی زیادی در موقعیت‌هایی بر ما وارد کردند و بیشترین اعتبار را در دفاع از آن خود کردند. وی ادامه داد: راه زیادی برای کسب نتیجه خوب در المپیک در پیش داریم در نتیجه روی این موضوع کار خواهیم کرد.بازیکن تیم‌ملی والیبال آمریکا در پایان گفت: فکر نمی‌کنم بازیکنان ایران خیلی جدید باشند. خیلی وقت است که مقابل‌شان بازی می‌کنیم. شاید مدافعان میانی این تیم کمی جدید باشند اما ایران همیشه تیم خطرناکی است و این موضوع را نشان دادند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها