لیگ ملت‌های والیبال

دومین پیروزی والیبالیست‌ها مقابل هلند

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود از هفته سوم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ مقابل تیم هلند به پیروزی رسید.
کد خبر: ۱۴۶۱۶۶۴

به گزارش جام‌جم آنلاین، هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ از روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد در شهرهای لیوبلیانا در کشور اسلوونی (گروه پنجم) و مانیل فیلیپین (گروه ششم) آغاز ‌شده است و تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه امروز (پنج‌شنبه ۳۱ خرداد) و در دومین دیدار خود در این هفته به مصاف هلند رفت و در این دیدار که کمتر از ۲۴ ساعت پس از جدال پنج سته و سخت برابر آمریکا برگزار شد ملی‌پوشان کشورمان با نتیجه سه بر دو برابر حریف به پیروزی رسیدند.

میلاد عبادی‌پور، پوریا حسین‌خانزاده، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، محمد ولی زاده، محمد طاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و آرمان صالحی ترکیب آغاز کننده تیم ایران در این دیدار بودند.

پیاتزا هم از ترکیب گیس جورنا، فابیان پلاک، نیمیر عبدالعزیز، مارتین ون‌گاردرن، میخال پارکینسون، وسل کمینک و روبرت آندرینگا(لیبرو) در ابتدای این مسابقه استفاده کرد.

ملی‌پوشان ست نخست را پرقدرت شروع کرده و از همان ابتدا با سه امتیاز متوالی نشان دادند برای برد در این دیدار حاضر شدند. مردان والیبال ایران در این ست در دفاع روی تور و میدان و همچنین توپ‌های برگشتی عملکرد خوبی داشتند و در نهایت ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسیدند. نیمیر در این ست به دلیل اعلام برخورد توپ به دستش پیش از نمایش ویدیوچک از داور کارت سبز دریافت کرد.

در دومین ست علی‌رغم دفاع خوب بازیکنان ایران، در دریافت سرویس عملکرد خوبی نداشتند و با سرویس‌های فوق‌العاده نیمیر در انتهای ست نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به نفع هلند پایان یافت. در این ست میلاد عبادی‌پور کارت زرد دریافت کرد.

نیمیر با پرتاب سرویس خود با سرعت ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت رکورد فردی خود را شکست و تنها یک امتیاز با ️رکورد کلی والیبال دنیا در رده ملی که ۱۳۸ کیلومتر بر ساعت و متعلق به ویلفردو لئون است فاصله دارد.

شاگردان پیمان اکبری سومین ست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به نفع خود پایان دادند. در این بخش از مسابقه امین اسماعیل‌نژاد درخشش قابل توجهی داشت و تیم ایران در سرویس عملکرد بهتری از خود نشان داد.

چهارمین ست اما با برتری هلندی‌ها و با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به نفع شاگردان پیاتزا پایان یافت چرا که ملی‌پوشان در این ست عملکرد خوبی در دفاع نداشتند و تعویض‌های پیمان هم تغییری در روند مسابقه ایجاد نکرد. در این ست هم هلندی‌ها سرویس‌های خوبی زده و از اشتباهات بازیکنان ایران برای امتیازگیری بهره بردند.

مردان والیبال ایران در پنجمین ست با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ به برتری رسیدند تا در کمتر از ۲۴ ساعت دو جدال پنج سته را به نفع خود به پایان برسانند.

در این دیدار پیمان اکبری در ادامه مسیر استفاده از ترکیب جدید و موفق از مبین نصری به عنوان دومین لیبرو استفاده کرد و میثم صالحی که در دیدار قبل به عنوان لیبروی دوم تیم بود در این دیدار در پست دریافت کننده قدرتی بخشی از ست نخست به مسابقه آمد.

با کسب این پیروزی ملی‌پوشان کشورمان ۶.۴ امتیاز در رنکینگ جهانی به دست آوردند تا تنها ۴ امتیاز با اوکراین فاصله داشته باشند و یک پله در جدول لیگ ملت‌ها صعود کنند.

ایوانو هیوایلو از بلغارستان و مارو سژک وویجیج از لهستان داور اول و دوم این دیدار بودند.

هلندی‌ها که سابقه شش بار حضور در رقابت‌های المپیک را دارند، طلای المپیک ۱۹۹۶ و مدال نقره المپیک ۱۹۹۲ بارسلون را در کارنامه خود دارند و برای کسب سهمیه المپیک پاریس تلاش می‌کنند.

تیم ملی والیبال ایران و هلند در طول تاریخ چهار بار در رقابت‌های بین‌المللی به مصاف هم رفتند که در سه دیدار پایانی هلندی‌ها پیروز میدان بودند و امروز در پنجمین مسابقه تیم ایران از حریف انتقام گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها