۱۰ ابزار کاربردی سالمندان در سال ۲۰۲۴

در دنیای پرشتاب امروز، فناوری به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده است. اما این پیشرفت‌ها می‌توانند برای افراد مسن چالش‌برانگیز باشند. با این حال جای نگرانی نیست! ابزارهای متعددی وجود دارد که می‌تواند به سالمندان کمک کند تا از مزایای فناوری بهره‌مند شوند و زندگی خود را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کنند.
کد خبر: ۱۴۶۰۲۳۸
نویسنده حمیدرضا خاتونی - سردبیر کلیک
 
در این مطلب، با معرفی ۱۰ابزارکاربردی برای سالمندان درسال ۲۰۲۴می‌پردازیم. این ابزارها رابه‌طور گسترده‌ای موردنیاز قرار می‌دهند تا مدیریت سلامت و سرگرمی را پوشش دهند. با استفاده از این ابزارها، سالمندان می‌توانند به طور مستقل زندگی کنند، با عزیزان خود در ارتباط باشند و از زندگی خود لذت ببرند.

۱- تبلت های مخصوص سالمندان
تبلت‌های مخصوص سالمندان با صفحه‌نمایش بزرگ، کاربردی ساده و برنامه‌های کاربردی مناسب، می‌توانند به عنوان راهنمای دنیای دیجیتال برای افراد مسن عمل‌کنند.این تبلت‌ها معمولا دارای ویژگی‌هایی مانند دکمه‌های بزرگ، فونت‌های واضح و بلندگوهای قوی هستند که استفاده از آنها برای سالمندان آسان‌تر می‌شود.

۲- تبلت های مخصوص سالمندان
تبلت‌های مخصوص سالمندان با صفحه‌نمایش بزرگ، کاربردی ساده و برنامه‌های کاربردی مناسب، می‌توانند به عنوان راهنمای دنیای دیجیتال برای افراد مسن عمل کنند. این تبلت‌ها معمولا دارای ویژگی‌هایی مانند دکمه‌های بزرگ، فونت‌های واضح و بلندگوهای قوی هستند که استفاده از آنها برای سالمندان آسان‌تر می‌شود.

۳- دستیارهای صوتی
دستیارهای صوتی مانند گوگل اسیستنت و الکسا می‌توانند به سالمندان در انجام کارهای مشابه مانند تنظیم آلارم، پخش موسیقی، برقراری تماس و جست‌وجوی اطلاعات کمک کنند. این دستیارها با استفاده از دستورات صوتی کار می‌کنند، بنابراین نیازی به تایپ یا استفاده از صفحه‌نمایش لمسی نیست.

۴- برنامه های یادآوری دارو
برنامه‌های دارویی مفید می‌توانند به سالمندان درمصرف داروهای خود کمک کنند.این برنامه هامعمولا هشدارهایی رادرمورد زمان مصرف هر دارو به کاربران یادآوری می کنند ومی توانندآنها را تنظیم کنند که اطلاعات مربوط به داروها را نیز ذخیره کنند.

۵- نصب برنامه های نظارت بر سلامت
برنامه‌های نظارت بر سلامت می‌توانند به سلامتی افراد کمک کنند.این برنامه‌ها معمولا می‌توانند فشارخون، ضربان قلب و سطح قند خون را ردیابی کنند.همچنین هشدارهایی را در مورد مشکلات احتمالی به کاربران یادآوری می‌کنند.

۶- برنامه های تناسب اندام
برنامه های تناسب اندام می تواند به سالمندان در حفظ تناسب اندام و سلامتی کمک کند. این برنامه‌ها معمولا شامل تمرینات و فعالیت‌های ورزشی برای افراد درتمام سطوح تناسب اندام است؛به طورمثال:SilverSneakers برنامه ای است که به‌طور خاص برای افراد مسن طراحی شده است. این برنامه شامل کلاس های گروهی و تمرینات فردی است که کمک می‌کند تا قدرت، مقایسه و پذیرش را بهبود بخشد. SilverSneakers در بسیاری از مراکز تفریحی و باشگاه های ورزشی ارائه می شود.

۷- برنامه های بازی و سرگرمی
برنامه‌های بازی و سرگرمی می‌تواند به سالمندان در سرگرمی و حفظ ذهن فعال کمک کنند. اینها به طور گسترده ای از بازی ها، پازل ها و فعالیت های سرگرم کننده برنامه ارائه می دهد.
بازی‌های پازل: بازی‌های پازل مانند سودوکو و کلمات متقاطع می‌توانند به حفظ ذهن سالمندان و تیز نگه داشتن آنها کمک کند. برنامه بازی پازل عالی برای سالمندان در دسترس است، مانند Lumosity و Elevate.

۸- ساعت‌های هوشمند برای سالمندان
ساعت‌های هوشمند می‌توانند ابزار مفیدی برای سالمندان باشند و به آنها کمک کنند تا سالم بمانند و فعال باشند. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام انتخاب ساعت هوشمند برای یک فردمسن در نظر داشته باشید: ساعتی را انتخاب کنید که دارای کاربری ساده و آسان برای استفاده باشد.صفحه نمایش لمسی بزرگ و دکمه های آسان برای فشار دادن می تواند کمک کننده باشد.به دنبال ساعتی باشید که دارای ویژگی های سلامتی مانند ردیابی ضربان قلب، نظارت بر خواب و خون باشد. این ویژگی ها می تواند به سالمندان کمک کند تا با خیال راحت در خانه بمانند و در صورت بروز مشکل سلامتی به آنها  کمک برساند.

۹- دستگاه فشار خون  دیجیتالی
دستگاه فشار خون یا فشارسنج دیجیتال ابزاری است که برای اندازه گیری فشار خون استفاده می‌شود. فشار خون نیرویی است که خون به دیواره رگ ها واردمی کند. فشارخون بالا، که به آن فشار خون بالا نیز می گویند،می تواندبه مرورزمان به قلب و رگ‌های خونی آسیب برساند و منجر به مشکلات سلامتی جدی مانند حمله قلبی، سکته مغزی و بیماری کلیوی شود.

۱۰- قفل‌های هوشمند و دوربین‌های امنیتی
دوربین‌ها و قفل‌های هوشمند با مزایای زیادی برای افراد مسن همراه است، چرا که این دسته از محصولات می‌تواند امنیت فرد را برقرار کند. شما می‌توانید با نصب دوربین امنیتی در کنار در ورودی به صاحب خانه سالمند کمک کنید تا بتواند متوجه شود که چه کسی پشت در خانه است. دوربین‌های متعددی نیز می‌توان درنقاط مختلف خانه قرار داد تا دوستان یا اعضای خانواده امکان مشاهده  شرایط فرد سالمند را داشته باشند. جالب است بدانید که درمواردی وبسته به نوع کالا، سیستم‌های امنیتی هوشمند مثل قفل دیجیتال می‌تواند با افراد دیگر تماس بگیرد یا حتی پیامک ارسال کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها