زعفران یکی از بهترین و البته پرخاصیت‌ترین چاشنی‌هایی است که در انواع و اقسام خوراکی‌ها کاربرد دارد، از نوشیدنی‌های زعفرانی گرفته تا چاشنی انواع و اقسام غذاها و خورش‌ها و درست‌کردن برنج زعفرانی. نکته قابل تامل اما در کنار عطر و طعم بهشتی زعفران، قیمت آن است و این قیمت بالا موجب می‌شود تا سعی کنیم بهترین روش را برای استفاده حداکثری از رنگ و عطر زعفران انتخاب کنیم.
کد خبر: ۱۴۲۳۷۷۵

یک دستورالعمل تازه

معمولا زعفران را مانند چای دم می‌کنیم اما روش جدیدی هم آمده است به نام دم کردن زعفران با یخ که باعث خوشرنگ‌تر شدن زعفران می‌شود. تا پیش از این همیشه تصور می‌کردیم که زعفران را باید با آب‌جوش و داغ دم کنیم تا بیشترین رنگ‌دهی را داشته باشد اما طلای سرخ ایران روش دم کردن دیگری نیز دارد آن هم روشی کاملا متفاوت یعنی با یخ!

دستورالعمل دم‌کردن زعفران با یخ

مراحل اولیه درست مثل دم‌کردن زعفران با آب‌جوش است، یعنی باید ابتدا زعفران را خوب بکوبید و پودر‌کنید. حالا به‌جای استفاده از آب داغ به چند قالب یخ نیاز دارید. تکه‌های کوچک یخ را درظرفی که پودرزعفران را ریخته‌اید (ظرف باید شیشه‌ای باشد‌) بریزید. دراین مرحله دیگر کار شما تمام است. حالا اجازه دهید یخ‌ها در دمای محیط ذوب شوند؛ درست همان روندی که باعث رنگ‌دهی بهتر و کامل زعفران‌می‌شود.

نکات مهم

جالب است بدانید که تجربه افرادی که از این روش برای دم کردن زعفران استفاده کرده‌اند ثابت کرده که روش دم کردن زعفران با یخ باعث خوشبو‌تر و خوشرنگ‌تر شدن دم‌کرده زعفران نسبت به روش سنتی آب‌جوش است. علاوه بر این می‌توانید این محلول را در ظرف دربسته مناسب و بهداشتی در فریزر نگهداری کنید و اطمینان داشته باشید که رنگ آن تغییر نخواهد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها