نگاهی به برنامه فوتبالی شبکه ورزش

بررسی لیگ دسته یک در «فوتبال۱»

لیگ دسته یک فوتبال آن اندازه که لیگ برتر مورد توجه است و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی برای آن تولید می‌شود، در قاب رسانه دیده و شنیده نمی‌شود.
لیگ دسته یک فوتبال آن اندازه که لیگ برتر مورد توجه است و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی برای آن تولید می‌شود، در قاب رسانه دیده و شنیده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۴۰۳۲۳۴
نویسنده نوشین مجلسی | گروه رسانه

در حالی که یکی از ستون‌های ساخت فوتبال هر کشور در همین عرصه شکل می‌گیرد. در این میان «فوتبال۱» تنها برنامه تخصصی لیگ دسته یک فوتبال کشور است که هر پنجشنبه ساعت۱۱و۳۰دقیقه تا حوالی ساعت۱۴ روی آنتن شبکه ورزش می‌رود. این برنامه که به تهیه‌کنندگی مسعود صحبتی و اجرای پویا خسروی و حضور علیرضا دهقانی به عنوان کارشناس -مجری پخش می‌شود با هدف بالارفتن سطح کیفی لیگ دسته یک، برگزاری هر چه سالم‌تر این رقابت‌ها و نگاه ویژه به استعدادیابی در فوتبال پایه در جدول پخش شبکه ورزش قرار گرفته است.

برنامه فوتبال۱ در هر هفته پوشش کامل هر هشت بازی برگزارشده در لیگ دسته یک فوتبال ایران را خواهد داشت. این پوشش به شکل پخش خلاصه بازی و گل‌های رد و بدل‌شده، پخش مصاحبه مربیان و بازیکنان در خصوص هر بازی، تحلیل فنی دیدار برگزارشده و کارشناسی داوری هر بازی به صورت مجزا خواهد بود. 
یکی از بخش‌هایی که ظاهرا بیشتر مورد توجه مخاطبان شبکه ورزش و برنامه فوتبال یک قرار گرفته همین بخش کارشناسی داوری بازی‌های هفته است که با کمک داوران باتجربه کشور اتقاق می‌افتد.
این بخش در کم‌شدن حواشی مسابقات، بالارفتن دقت داوران با توجه به این که بسیاری از دیدارهای دسته یک فوتبال پخش زنده تلویزیونی ندارد تاثیر خواهد داشت. در هر هفته یکی دو مهمان در استودیوی برنامه فوتبال یک حضور پیدا می‌کنند که غالب این مهمانان از مربیان باسابقه در بخش فوتبال پایه و کارشناس لیگ یک کشور هستند.
یکی از ویژگی‌های برنامه فوتبال یک حضور دوربین برنامه در سراسر کشور با توجه به پراکندگی جغرافیایی تیم‌های دسته یک حاضر در این لیگ است. ساخت گزارش مستندهایی از تیم‌های لیگ یک تمام شهرهای کشور در ایجاد انگیزه و حس دیده‌شدن در رده‌های سنی پایه بسیار موثر است و اتفاقا با استقبال خوبی هم در این شهرها همراه بوده است. 
یکی دیگر از بخش‌ها و رویکردهای برنامه فوتبال یک شبکه ورزش سیما معرفی آکادمی‌های فعال در بخش تیم‌های رده‌های سنی نونهالان ، نوجوانان و جوانان است؛ آکادمی‌هایی که در بخش استعدادیابی در فوتبال ایران که همواره یکی از نقاط کلیدی برای فوتبال هر کشور است فعال هستند. 
آیتم درحاشیه هم که هر هفته در دل برنامه فوتبال یک پخش می شود سعی دارد نگاهی طنزگونه به حواشی هفته لیگ دسته یک کشور داشته باشد که با استقبال مخاطبان برنامه فوتبال یک شبکه ورزش سیما روبه‌رو شده است. 
در پایان می‌توان اشاره کرد شبکه ورزش سیما با برنامه فوتبال یک سعی کرده با نگاه تحلیلی به لیگ دسته یک فوتبال کشور در بالارفتن کیفیت و سلامت این لیگ نقش موثری ایفا کند و با رسانه‌ای‌کردن فعالیت آکادمی‌های بزرگ فوتبال رده‌های سنی و مربیان فوتبال پایه در ایجاد انگیزه و کمک به استعدادیابی در فوتبال ایران تاثیرگذار باشد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها