نسبت به سال آبی سال گذشته

بارش‌ها امسال ۱۱ درصد رشد داشت

وضعیت بارندگی‌ ها در استان‌ های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ اسفندماه نشان از آن دارد که ۱۹ استان با رشد بارش همراه بودند و ۲۰ استان هم کاهش بارش داشتند اما استان ایلام با ۷۳ درصد رشد نسبت به پارسال بیشترین میزان بارش را داشته است.
کد خبر: ۱۴۰۰۹۹۳

به گزارش جام جم آنلاین، روند بارش‌ها در کشور بیانگر نامتوازن بودن بارش‌ها دارد، به‌گونه‌ای که در برخی استان‌ها شاهد رشد بارش و در برخی کاهش بارش داشتیم.

تازه‌ترین گزارش دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور بیانگر آن است که استان ایلام از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ اسفندماه با دریافت ۳۱۱.۱ میلیمتر درمقایسه با ۱۸۰.۴ میلیمتر بارش پارسال از رشد ۷۳ درصدی بارش برخودار شده که بالاترین میزان رشد در بین استان های کشور است.

بعد از ایلام استان بوشهر هم از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ اسفندماه ۲۹۸ میلیمتر بارش داشته که در مقایسه با ۱۸۱.۹ میلیمتر پارسال با رشد ۶۴ درصدی مقام دوم پربارش ترین استان کشور را دارد.

استان یزد نیز از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ اسفندماه ۸۰.۹ میلیمتر بارش داشته که در مقایسه با ۵۱.۳ میلیمتر بارش در مدت مشابه پارسال با رشد ۵۸ درصدی بارش روبرو شده است.

استان های اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، سمنان، کرمانشاه و لرستان استان هایی هستند که دارای رشد بارش تا ۱۹ اسفندماه بودند.

رشد بارش‌ها در ۱۹ استان نسبت به سال گذشته

استان های کم بارش کدامند؟

استان هرمزگان از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر) تا ۱۹ اسفندماه ۸۹ میلیمتر بارش دریافت کرده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۲۰۱.۳ میلیمتر بارش داشته با کاهش ۵۶ درصدی همراه شده که مقام نخست کم بارش ترین استان ها را به خود اختصاص داده است.

استان کرمان هم از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ اسفندماه ۷۴.۱ میلیمتربارش دریافت کرده که در مقایسه با ۱۱۸.۹ میلیمتر مدت مشابه پارسال بارش‌های آن با کاهش ۳۸ درصدی همراه شده است.

همچنین استان گلستان از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ اسفندماه ۱۷۶.۴ میلیمتر بارش داشته که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۲۷۶.۲ میلیمتر بارش داشته با کاهش ۳۶ درصدی روبرو شده است.

استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ اسفندماه ۴۱.۹ میلیمتر دریافت کرده که در مقایسه با ۶۳.۷ میلیمتر مدت مشابه پارسال بارش‌های آن با کاهش ۳۴ درصدی همراه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها